Już jesienią światło dzienne ujrzy nowa aplikacja mobilna z pożyczkami gotówkowymi. Pożyczki Raiffeisen Digital Bank mają trafiać na konta klientów w trybie ekspresowym za sprawą współpracy banku z Blue Media.
Raiffeisen Digital Bank to marka, która należy do Raiffeisen Centrobank AG. Obecnie na rynku zrobiło się o niej głośno za sprawą zapowiedzi nowej aplikacji mobilnej, która zapewni dostęp do szybkich pożyczek. Wszystko to dzięki usłudze ekspresowego przekazywania wypłat od Blue Media. Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania wszyscy klienci będą mogli otrzymać środki jeszcze tego samego dnia.
Pożyczki Raiffeisen Digital Bank – na jakich warunkach?
Na początku Raiffeisen Digital Bank ma pożyczać do 100 tys. zł. Maksymalny okres spłaty takiego zobowiązania ma wynosić 60 miesięcy. Ekspresowe przelewy od Blue Media umożliwią niemal natychmiastową wypłatę środków, ale z ograniczeniem do 20 tys. zł.
Skorzystanie z naszej pierwszej usługi, czyli pożyczki gotówkowej, będzie możliwe za pośrednictwem nowoczesnej aplikacji na urządzenia mobilne. Jest ona efektem pracy międzynarodowego zespołu ekspertów z różnych obszarów technologii i bankowości. Stworzyliśmy proste w obsłudze, ale jednocześnie innowacyjne narzędzie bankowości cyfrowej, które wychodzi naprzeciw oczekiwaniom polskich konsumentów. Szczególnie ważne dla nas jest to, by klienci korzystający z naszej oferty mieli poczucie bezpieczeństwa. Gwarantują je nie tylko zastosowane technologie, ale również partnerzy z którymi współpracujemy. Stawiamy na sprawdzone rozwiązania, które są zbieżne z naszą filozofią działania. Tylko w ten sposób będziemy mogli dostarczyć najwyższą jakość usług
– mówi Kamil Niewiatowski, Country Manager marki Raiffeisen Digital Bank na Polskę.
Polacy z nieufnością wobec fintechów
Przygotowany w tym roku raport Blue Media („Finanse Polaków w czasie pandemii”) wykazał, że Polacy ze wszystkich firm obecnych na rynku finansowym największym zaufaniem darzą banki. Ponad 70 proc. respondentów zadeklarowało, że ufa tym instytucjom. Z kolei zaledwie 23 proc. uważa, że rozwój rynku i związane z nim poszerzanie ofert instytucji finansowych o najnowsze rozwiązania technologiczne jest całkowicie bezpieczne.
Równocześnie ta nieufność nie przeszkadza Polakom chętnie sięgać po wszelkie finansowe nowinki technologiczne. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się m.in szybkie płatności elektroniczne, za pośrednictwem których aż 50 proc. Polaków płaci za zakupy w sieci. Także płatności BLIK-iem cieszą się rosnącą liczbą zwolenników. W tej chwili sięga po nie niemal 40 proc. użytkowników. Trend ten wiąże się jednak ze spadkiem popularności płatności za pobraniem oraz przelewów, które klient wykonuje z poziomu swojego konta wprost na konto w banku.
Raiffeisen Digital Bank nie zamierza jednak spoczywać na laurach. Już teraz planuje uzupełnianie swojej aplikacji o dodatkowe produkty i usługi.
Polska to dość specyficzny rynek, jeśli chodzi o rozwój nowych technologii w szeroko rozumianym obszarze finansów. Z naszych cyklicznych badań wynika, że z jednej strony zachowujemy pewną nieufność w stosunku do instytucji oferujących usługi finansowe, z drugiej zaś coraz chętniej korzystamy z licznych udogodnień w tej dziedzinie. Częściowo wynika to ze specyficznej symbiozy, jaką na naszym rynku wypracowały banki i fintechy. Te pierwsze dają klientom stabilność instytucji i bezpieczeństwo świadczonych usług, te drugie – ciekawe rozwiązania, które czynią rynek finansowy bardziej przystępnym i wygodnym dla klientów
– mówi Michał Stoltman z Blue Media.