TOP 5 mobilnych aplikacji bankowych

dodał Rafał Tomkowicz
0 komentarzy

Korzystamy z nich nie tylko po to, żeby sprawdzić stan konta. To właśnie za ich pośrednictwem coraz częściej płacimy za codziennie zakupy, przelewamy pieniądze czy wnioskujemy o nowe produkty finansowe. Aplikacje mobilne banków znacznie ułatwiają nam życie. Ale która z nich jest najlepsza?

Polacy kochają nowinki finansowe. Jesteśmy w czołówce narodów, które najszybciej przyswajają innowacyjne metody płatności. Nic więc dziwnego, że wielu posiadaczy kont bankowych nie wyobraża już sobie codzienności bez dostępu do swoich pieniędzy z poziomu telefonu. Dzięki aplikacjom mobilnym możemy wykonać większość operacji bankowych w dowolnym miejscu oraz o dowolnej porze.

Niestety aplikacja aplikacji nierówna. Niektóre z nich bez wątpienia obsługuje się przyjemniej niż inne. Warto mieć również na uwadze, że wadliwie funkcjonująca lub wręcz awaryjna aplikacja może nie tylko napsuć wiele krwi swoim użytkownikom, ale także narazić na szwank zgromadzone przez nich oszczędności.

Właśnie z tego powodu eksperci Banking Magazine przygotowali ranking aplikacji mobilnych, który wspomaga klientów w wyborze odpowiedniego rozwiązania.

Moje ING Mobile

Ocena w Google Play: 4,8
Ocena w App Store: 4,9

Aplikacja Moje ING Mobile zwyciężyła w dzisiejszym zestawieniu, zyskując tym samym tytuł najlepszej bankowej aplikacji mobilnej. Swoją wygraną zawdzięcza wysokim ocenom w Google Play oraz w App Store, którymi pobiła na głowę swoich konkurentów. Inne aplikacje mogą jej tylko pozazdrościć! Brawo ING Bank Śląski.

Główne jej zalety to:

  • określasz cele oszczędnościowe i widzisz, w jakim stopniu je realizujesz,
  • pobierasz kody rabatowe na tańsze zakupy.
  • Widok stanu konta przed zalogowaniem
  • Paragony − robisz zdjęcie papierowego paragonu i zapisujesz go w aplikacji. 
  • Przelew na numer telefonu 

Dodatkowo aplikację Moje ING mobile możesz obsługiwać głosem, z wykorzystaniem Google Asystenta.

Bank Millennium

Ocena w Google Play: 4,6
Ocena w App Store: 4,7

Narzędzie oferowane przez Bank Millennium wypada nieco słabiej pod kątem ocen w Google Play oraz App Store. Gwarantuje jednak coś, czego nie oferują inne aplikacje mobilne banków – pracownicy marki wyczerpująco odpowiadają na każdy komentarz, który pojawia się w wirtualnych sklepach z aplikacjami. Na bieżąco służą pomocą, wyjaśniają wszelkie wątpliwości użytkowników, biorą pod uwagę wskazówki i dziękują za opinie – zarówno te pochlebne, jak i te mniej korzystne. Widać, że bank naprawdę słucha głosu swoich klientów.

Główne jej zalety to:

  • Tworzenie QR kodów do przelewów
  • Logowanie odciskiem palca – Samsung Pass oraz Android Fingerprint ID
  • Widgety z saldem rachunków, kart, kodem BLIK i dostępem do kart lojalnościowych
  • Lista nadchodzących płatności
  • Wystawianie czeków BLIK
  • Kursy walut

IKO (PKO BP)

Ocena w Google Play: 4,8
Ocena w App Store: 4,8

IKO to jedna z najchętniej pobieranych aplikacji bankowych. Korzysta z niej blisko 425 tys. użytkowników smartfonów z systemem Android oraz niemal 205 tys. użytkowników telefonów z systemem iOS. Choć w przypadku tego banku obsługa klienta pozostawia nieco do życzenia (przedstawiciele marki odpowiadają wybiórczo na komentarze użytkowników), pozytywne oceny oraz ogromna popularność zagwarantowały aplikacji mobilnej PKO BP trzecie miejsce na podium dzisiejszego rankingu.

Główne jej zalety to:

  • wypłaty gotówki z bankomatów i wpłaty gotówki
  • skarbonki do oszczędzania na na dowolny cel
  • bilety komunikacji miejskiej
  • „Pomagaj z nami”: wygodne zlecenia na cele charytatywne
  • odbieranie przekazów Western Union
  •  logowanie odciskiem palca (min. Android 6.0 i czytnik linii papilarnych)

mBank

Ocena w Google Play: 4,7
Ocena w App Store: 4,8

Aplikacja mobilna mBanku cieszy się sporym uznaniem zarówno wśród użytkowników telefonów z systemem Android, jak i iOS. Chwalona jest przede wszystkim za przyjazny i czytelny interfejs, intuicyjną obsługę oraz bezawaryjność. Warto również wspomnieć, że pracownicy marki bardzo często odpowiadają na komentarze pozostawione pod adresem aplikacji i służą wsparciem jej użytkownikom.

Główne jej zalety to:

  • operacje potwierdzaj dzięki mobilnej autoryzacji, bez przepisywania haseł SMS
  • szybkie zablokowanie swojej karty, jeśli ją zgubiłeś
  • zamiast wysyłać znajomym numer konta wyślij im kod QR
  • zlokalizuj najbliższe bankomaty
  • zwrot części wydatków dzięki mOkazjom

PeoPay (Pekao SA)

Ocena w Google Play: 4,7
Ocena w App Store: 4.5

Aplikacja PeoPay zajęła ostatnie miejsce w naszym rankingu, jednak nadal zajmuje zaszczytne miejsce w czołówce najpopularniejszych aplikacji bankowych. Posiadacze kont w „banku z żubrem” podkreślają, że obsługa narzędzia oferowanego przez Pekao SA jest banalnie prosta, choć niekiedy zdarzają się drobne problemy z logowaniem.

Główne jej zalety to:

  • płacenie zbliżeniowe w sklepach stacjonarnych w kraju i zagranicą
  • dostęp do e-Dokumentów
  • wgląd w aktywa na rachunkach maklerskich w DM Pekao
  • kalendarz płatności zaplanowanych
  • wybór ulubionych akcji na ekranie głównym

Podobne wpisy