Program Mastercard Engage rozszerzony. Co to oznacza dla banków i fintechów

mastercard engage

Pod koniec ubiegłego tygodnia marka Mastercard poinformowała, że poszerzyła właśnie zakres platformy Mastercard Engage. Dodano do niej sieć wykwalifikowanych partnerów technologicznych, których celem jest wspieranie wydawców kart we wdrażaniu rozwiązań z zakresu Digital First.

Teraz banki i fintechy mogą jeszcze łatwiej oferować swoim klientom cyfrowe karty płatnicze. Wszystko dzięki poszerzeniu programu MasterCard Engage o nową sieć partnerów technologicznych. Ich celem będzie wspieranie dostawców kart w szybkim wdrażaniu Digital First. Program ten zapewnia bankom i fintechom możliwość oferowania klientom całkowicie cyfrowej obsługi płatności. Dzięki temu w ich ofercie mogą znaleźć się w pełni wirtualne karty płatnicze, którymi można zarządzać bez konieczności posiadania karty w tradycyjnej, fizycznej formie.

Czym jest Mastercard Engage?

Platforma Engage zapewnia dostęp do sieci partnerów dostarczających komponenty z zakresu Digital First. Świadczą oni także pomoc w zakresie integracji tego typu rozwiązań. Jednym z podmiotów obecnych na platformie jest Verestro – fintech o polskich korzeniach. To jedna z dwóch firm na całym świecie, które dostarczają kompleksowe rozwiązania Digital First w systemie end-to-end.

Verestro prowadzi swoją działalność na czterech kontynentach. Fintech specjalizuje się w rozwijaniu, integracji oraz zarządzaniu API dla banków oraz partnerów z sektora fintech.

W jego ofercie znajdują się m.in.:

  • płatności NFC,
  • rozwiązania lojalnościowe,
  • karty wirtualne,
  • zarządzanie kartami oraz wydatkami,
  • QR,
  • person-to-person.

W ubiegłym roku w markę Verestro bezpośrednio zainwestował sam Mastercard. Celem inwestycji było przyspieszenie rozwoju firmy na rynku międzynarodowym.

Oferowanie niezawodnych, cyfrowych rozwiązań płatniczych jest możliwe dzięki wykorzystaniu kompleksowych platform API. Jako partner Mastercard Engage pomagamy bankom i fintechom w szybkim i łatwym wprowadzeniu oferty wirtualnych kart płatniczych wraz z towarzyszącymi im cyfrowymi usługami

– powiedział Krzysztof Drzyzga, dyrektor generalny Verestro.

Szybsze wdrożenie Digital First

Rozszerzenie platformy Mastercard Engage o sieć sprawdzonych partnerów zapewni wydawcom kart Mastercard kompleksowe wsparcie. Dzięki niemu będą mogli szybciej i sprawniej wdrażać cyfrowe usługi finansowe w postaci wirtualnych kart płatniczych.

Poszerzamy platformę Mastercard Engage w kluczowym momencie, ponieważ dziś wiele banków i fintechów chce sprostać zapotrzebowaniu ich klientów na cyfrowe usługi finansowe, ale we własnym zakresie nie są w stanie tego zrobić odpowiednio szybko. Dlatego budujemy sieć wykwalifikowanych partnerów, którzy mogą im pomóc we wprowadzaniu w pełni cyfrowych usług opartych o wirtualne karty płatnicze

– powiedział Andrea Scerch, prezes Mastercard ds. produktów konsumenckich dla wydawców kart.

Zalety wirtualnych kart

Digital First to program, który powstał z inicjatywy Mastercard. Jego celem jest pomaganie wydawcom kart we wprowadzaniu do swoich ofert wirtualnych kart płatniczych. Tego typu produkty finansowe funkcjonują wyłącznie w formie cyfrowej. Przy użyciu tokenizacji można je zapisywać w smartfonach, smartwatchach lub w cyfrowych portfelach.

Do zalet wirtualnej karty należy możliwość natychmiastowego dokonywania płatności w kilka sekund po jej założeniu. Nie trzeba już czekać na dostarczenie tradycyjnego „plastiku” pocztą. Wirtualna karta zapewnia również łatwiejsze zarządzanie z poziomu serwisu transakcyjnego online lub z aplikacji mobilnej. Nie wolno pomijać aspektu ekologicznego takiego rozwiązania. Korzystanie z wirtualnej karty ogranicza zużycie plastiku, a także wpływa korzystnie na środowisko poprzez zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i ograniczenie ilości odpadów.

Wirtualne karty zdecydowanie przypadły do gustu konsumentom. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Mastercard wynika, że 56% użytkowników tego typu kart uważa, że zostaną one już z nimi na stałe (nawet po ustaniu pandemii).

 

Martyna Sarniak99 Posts

Redaktor serwisów Loan Magazine oraz Banking Magazine, z którymi związana jest od 2013 roku. Absolwentka kierunku publikowanie cyfrowe i sieciowe na Uniwersytecie Wrocławskim. Uważny obserwator polskiego sektora bankowego oraz całego obszaru rynku consumer finance.

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password