Karta płatnicza dla niewidomych i niedowidzących od Mastercard

Aż 2,2 mld ludzi na świecie zmaga się z wadą wzroku. Specjalnie dla tej grupy konsumentów Mastercard przygotował swój nowy produkt. Karta płatnicza dla niewidomych i niedowidzących wzbogacona jest w specjalne nacięcia, które umożliwiają jej odróżnienie od innych plastików.

Mastercard kreuje nowy standard wśród produktów przeznaczonych dla osób z wadami wzroku. Jego wprowadzenie pozwoli im szybko zidentyfikować kartę, którą trzymają w ręku. Karty kredytowe, debetowe oraz przedpłacone z serii Touch Card będą różnić się długością nacięć na krótszym boku.

Do tej pory osoby niewidome oraz niedowidzące borykały się z wieloma trudnościami w codziennym zarządzaniu swoimi finansami. Jedna z nich wynikała z problemów w rozróżnieniu tego, jaką kartę wyciągają z portfela. Problem ten dotyczy zwłaszcza posiadaczy kart płatniczych o płaskich wzorach, których coraz więcej pojawia się na polskim rynku finansowym. Takie plastiki nie posiadają żadnych wytłoczonych nazw, a także żadnych numerów.

Teraz Mastercard zamierza całkowicie zniwelować te problemy. W tym celu karta płatnicza dla niewidomych i niedowidzących otrzymała specjalny system nacięć z boku. Nacięcia te ułatwią niedowidzącym konsumentom rozpoznanie trzymanej karty za pomocą dotyku. Za sprawą udoskonalenia standardu wzornictwa Mastercard chce ułatwić życie osobom borykającym się z problemami ze wzrokiem.

Touch Card zapewni większe poczucie bezpieczeństwa, integracji i niezależności 2,2 mld ludzi na świecie, którzy borykają się z wadami wzroku. Rozpoznawanie kart płatniczych sprawia realną trudność osobom niedowidzącym. Dotykowe rozwiązanie pozwoli konsumentom odróżniać od siebie karty płatnicze i łatwiej wybrać tę, którą chcą zapłacić

– mówi Raja Rajamannar, globalny dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Mastercard.

Karta płatnicza dla niewidomych i niedowidzących – jak ją rozpoznać?

  • debetowa – wcięcie kwadratowe,
  • kredytowa – wcięcie okrągłe,
  • przedpłacona – wcięcie trójkątne.

Standard zaproponowany przez Mastercard został dostosowany do bankomatów oraz terminali płatniczych. Dzięki temu rozwiązanie może być stosowane na szeroką skalę. Użyteczność tego narzędzia potwierdzają organizacje Royal National Institute of Blind People w Wielkiej Brytanii (RNIB) oraz VISIONS/Services for the Blind and Visually Impaired w Stanach Zjednoczonych.

W miarę jak branża bankowa reaguje na nowe trendy i zmiany, niezwykle ważne jest, aby kolejne innowacje wprowadzały nowe standardy dla wszystkich, w tym dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Bardzo cieszymy się, że Mastercard rozumie, jak ważne jest, aby osoby niewidome i niedowidzące miały równy i niezależny dostęp do swoich finansów

= mówi David Clarke, dyrektor ds. usług w organizacji RNIB.

W procesie projektowania kart wzięła udział marka IDEMIA, która na co dzień zajmuje się technologią identyfikacji. Firma ta prowadzi prace m.in. nad opracowaniem mobilnego prawa jazdy i biometrycznych kart płatniczych.

Wdrożenie standardu Touch Card do działalności Mastercard to kolejny przejaw zaangażowania marki w integrację społeczną. Wcześniej wprowadziła ona m.in. dźwiękową identyfikację płatności (tzw. sonic brand), a także rozwiązanie True Name, które przeznaczone jest dla osób transpłciowych i niebinarnych.

Biorąc pod uwagę, że jedna na siedem osób doświadcza jakiejś formy niepełnosprawności projektowanie produktów z myślą o dostępności daje im równe szanse na korzystanie z dobrodziejstw i bezpieczeństwa cyfrowego świata. Nikogo nie powinniśmy zostawiać w tyle

– dodaje Rajamannar, który jest również prezesem działu ds. ochrony zdrowia w Mastercard.

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password