Allegro Biznes podejmuje współpracę z Marketplanet

allegro biznes marketplanet klawiatura i klawisz z koszykiem zakupowym

Serwis Allegro Biznes nawiązał strategiczną współpracę z Marketplanet. Tym samym największa platforma e-commerce oraz jeden z liderów rynku e-procurement w naszym kraju połączyli swoje siły, by zapewnić korporacjom i dużym przedsiębiorstwom możliwość wygodnych zakupów.

Allegro Biznes to serwis, który powstał na początku tego roku z inicjatywy największej platformy e-commerce w Polsce. To właśnie on obecnie obsługuje segment B2B i oferuje największą ofertę business-to-business w Polsce. Teraz Allegro Biznes rozpoczął strategiczną współpracę z Marketplanet. To spółka, której działalność opiera się głównie na łączeniu kupujących oraz sprzedawców z obszaru B2B. W jej portfolio znajdują się najwięksi klienci korporacyjni, którzy bardzo często korzystają z możliwości e-zakupów oraz składania e-zamówień.

Niemal co druga polska firma dokonała przynajmniej jednego zakupu na Allegro w ciągu ostatniego roku. Allegro jest silnie kojarzone z indywidualnymi zakupami konsumenckimi. Jednak od wielu lat wśród naszych klientów mamy firmy, które kupują nie tylko produkty codziennego użytku – herbatę, środki czystości czy sprzęt IT – ale także profesjonalne i bardzo drogie narzędzia czy też elementy wyposażenia. Wiele z nich zgłaszało, że potrzebuje rozwiązań szytych na miarę, takich jak ceny hurtowe, rabaty przy dużych zamówieniach, odroczone płatność czy cenniki netto. Postanowiliśmy odpowiedzieć na te potrzeby i uruchomiliśmy Allegro Biznes

– dodaje Piotr Truszkowski, head of B2B w Allegro.

Allegro Biznes z dużym wsparciem u boku

Współpraca Allegro Biznes i Marketplanet ma zapewnić pracownikom korporacji i dużych przedsiębiorstw możliwość wygodniejszej realizacji procesów zakupowych. Dzięki wspólnemu pilotażowemu programowi sprzedawcy Allegro stali się dostępni bezpośrednio z poziomu platformy Marketplanet. Pracownicy odpowiedzialni za zakupy dla firm zyskali tym samym dostęp do największego katalogu towarów w naszym kraju, a równocześnie otrzymali pełną elektroniczną kontrolę nad procesami zakupowymi, zamówieniami i fakturami.

Od pewnego czasu obserwujemy zmiany w zakresie potrzeb użytkowników naszej platformy, wynikające w dużej mierze z przyczyn pokoleniowych. Osoby odpowiedzialne za procesy zakupowe w firmach chcą przenosić swoje nawyki ze świata konsumenckiego także na poziom B2B. W codziennej pracy chcą kupować równie łatwo i w tak samo przystępny sposób, jak robią to na co dzień, jako osoby prywatne, równocześnie jednak dochowując wszelkich korporacyjnych zasad i regulacji, np. w kontekście przepływu dokumentacji czy fakturowania. My im to umożliwiamy

– mówi Piotr Matysik, prezes zarządu Marketplanet.

Marketplanet – dlaczego warto?

Zakupy dokonywane poprzez platformę Marketplanet cechuje najwyższy poziom bezpieczeństwa, bowiem wszyscy dostępni tam sprzedawcy podlegają weryfikacji. To szczególnie ważne dla tych przedsiębiorstw, których procedury zakupowe podlegają ścisłym wymogom, np. mBanku, Orange czy Taurona. Warto jednak zaznaczyć, że z usług sprzedawców Allegro Biznes na platformie Marketplanet mogą korzystać także przedstawiciele mniejszych podmiotów. Bariera wejścia dla nowych klientów uległa obniżeniu za sprawą przejścia na technologię w chmurze.

Obecnie na platformie obecnych jest ponad 170 tys. firm, a każdego miesiąca odwiedzą ją ponad 300 tys. dostawców. Łączna kwota wszystkich firmowych zakupów dokonanych za pośrednictwem Marketplanet przekroczyła już 50 mld zł. Teraz – za sprawą współpracy z Allegro Biznes i powiększenia katalogu produktów dostępnych na platformie – zapewne jeszcze wzrośnie.

Zachęcamy firmy do udziału w tym projekcie. Synergia dwóch tak dużych podmiotów, jak Marketplanet i Allegro ma szansę zrewolucjonizować zakupy B2B w Polsce. Z kolei dotychczasowych klientów namawiamy do rozszerzenia współpracy i korzystania z łatwych w obsłudze, bezpiecznych e-zakupów

– komentuje Piotr Kaliński, członek zarządu Marketplanet.
 

Martyna Sarniak202 Posts

Redaktor serwisów Loan Magazine oraz Banking Magazine, z którymi związana jest od 2013 roku. Absolwentka kierunku publikowanie cyfrowe i sieciowe na Uniwersytecie Wrocławskim. Uważny obserwator polskiego sektora bankowego oraz całego obszaru rynku consumer finance.

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password