Visa, większości z nas bardzo dobrze znana, globalna firma zajmującą się technologiami płatniczymi właśnie wdraża swój plan ewolucji marki. W związku z tym stworzono film „Poznaj Visa”, który w głównej mierze skupia się na przybliżeniu różnorodnych możliwości marki oraz podkreśleniu jej zaangażowania w globalną integrację gospodarczą. Film jest częścią nowej strategii biznesowej Visy rozpoczynającej właśnie swoją światową kampanię marketingową.
Misja firmy Visa
Organizacja Visa powstała już ponad sześćdziesiąt lat temu, w czasach kiedy w zasadzie nikt nie wyobrażał sobie życia bez gotówki i czeków. Misją firmy było wówczas wprowadzenie bezpieczniejszej, wygodniejszej oraz pewniejszej waluty w postaci cyfrowej. Firma odegrała znaczącą rolę w kształtowaniu handlu cyfrowego, a teraz- współtworzy jego przyszłość. Wszystko dzięki udostępnianiu swojej bezpiecznej, globalnej sieci, z której skorzystać może każdy.
Visa to więcej, niż karty
Marka Visa jest na tyle silna, że w zasadzie wszyscy ją kojarzą. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że Visa to nie tylko karty płatnicze, ale także najbardziej dynamiczna sieć ludzi, produktów i partnerstw. Co więcej, jej sieć w istotny sposób wpływa na rozwój handlu. Marka nie tylko wspiera transakcje kartami w postaci fizycznej oraz cyfrowej, ale także bardzo często znajduje się w samym centrum procesu, który umożliwia przesyłanie pieniędzy.
Bez wątpienia Visa silnie wspiera rozwój gospodarczy, co można zaobserwować po statystykach, które jasno udowadniają jej siłę. Firma prowadzi 3,6 miliarda rachunków, uzbierała ponad 70 milionów punktów sprzedaży i dziesiątki tysięcy partnerów, a roczna obsługa transakcji opiewa na wartość ponad 11 bilionów dolarów.
W ostatnich pięciu lat firma zainwestowała 9 miliardów dolarów w nowe technologie, które w jeszcze większym stopniu mają wpływać i kreować przyszłość handlu. Visa stworzyła specjalne pakiety produktów, usług oraz korzyści m.in. przewiduje wprowadzenie rozwiązań, dzięki którym pracownicy dorywczy, będą mogli otrzymać wynagrodzenie za pracę w czasie rzeczywistym.
Pierwszy etap ewolucji marki Visa
Celem filmu „Poznaj Visa”, jest przede wszystkim uświadomienie i unaocznienie społeczeństwu, jak istotną rolę na świecie odgrywa marka, kojarzona przez większość wyłącznie przez pryzmat kart płatniczych. Nagranie zostało wyreżyserowane przez Malika Hassana Sayeeda, natomiast opracowaniem zajęła się wielokrotnie nagradzana agencja Wieden+Kennedy. Reklama uzupełniona jest dodatkowo o serię krótkich filmów i formatów graficznych, przedstawiających różnorodne płaszczyzny, na które aktywnie oddziałuje sieć Visa m.in. poprzez tworzenie możliwości do rozwijania, jak i korzystania z wymiany handlowej.
W projekt zaangażowani są najlepsi pracownicy kreatywni. Poza Sayeedem podjęto współpracę z fotografką Camilą Falquez oraz z argentyńskim zespołem reżyserskim Pantera & Co. Współpraca polegała przede wszystkim na uchwyceniu osiągnięć i sukcesów marki takich jak np. elastyczne sposoby wypłat wynagrodzeń, dotarcie lokalnych sprzedawców do globalnych odbiorców, a także dążenie do tego, aby umożliwić zakupy przy użyciu kryptowalut.
Nowa kampania reklamowa to nie wszystko! Visa porzuca także swoją dotychczasową identyfikację wizualną. Za nową odpowie Mucho — wiodąca firma zajmująca się projektowaniem marek. Nowa tożsamość marki w tym roku ma ukazać się już w ponad 200 krajach oraz terytoriach, gdzie funkcjonuje firma wraz ze swoją pierwotną strategią biznesową.