PKO Ubezpieczenia podpisało z Makeitright umowę na wdrożenie rozwiązania BrokerUFG, czyli kompletnego narzędzia technologicznego dostępnego w modelu SaaS, które umożliwia automatyczną komunikację z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym (UFG).
Każdy ubezpieczyciel na rynku musi spełnić wymagania Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego i odpowiednio zasilać w nim dane. BrokerUFG gwarantuje pełną automatyzację procesu zasilania bazy UFG, a także utrzymanie najwyższej jakości danych – pozwala na dokładne śledzenie i monitorowanie ich przepływu. Umożliwia także skrócenie ścieżki zakupowej polisy komunikacyjnej do 60 sekund.
To jedyny system na polskim rynku, który doskonale sprawdza się w roli scentralizowanego repozytorium danych, a co więcej automatycznie obsługuje raportowanie oraz kooperację z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym – mówi Adam Smółkowski, Dyrektor Pionu Ubezpieczeniowego w Makeitright.
BrokerUFG zapewni automatyczne zapytania
PKO Ubezpieczenia wykorzysta narzędzie na potrzeby taryfikacji, a także do komunikacji z UFG i dostępu do CEPiK 2.0. (Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców). BrokerUFG zapewni automatyczne zapytania, raportowanie i pozyskiwanie danych z bazy UFG. Zadba o wyjaśnianie niezgodności danych oraz uzupełni dane z brakujących rejestrów. Ubezpieczyciel skorzysta również z modułu wyszukiwania nieubezpieczonych osób i formularza statystycznego, a także notatek policyjnych i audytowania zapytań kierowanych do UFG.
BrokerUFG pozwala jeszcze dokładniej sprostać wszelkim wymogom, które instytucje ubezpieczeniowe muszą spełnić, aby zająć wysoką pozycję w rankingu jakości firm ubezpieczeniowych publikowanym przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Cały system opiera się na przejrzystym modelu integracji, kooperacji i wbudowanej automatyzacji zasilania oraz zapytań, przez co pozwala zaoszczędzić czas i obniżyć pracochłonność zadań, zarówno w utrzymaniu, jak i dostosowaniu systemu do wymogów danego przedsiębiorstwa.
Zdecydowaliśmy się skorzystać ze wszystkich modułów BrokeraUFG w modelu SaaS, aby komunikacja z UFG przebiegała w prosty i bezobsługowy sposób, a dane przekazywane do bazy, były na bieżąco monitorowane. Wdrożenie tego rozwiązania przełoży się nie tylko na optymalizację procesową i kosztową, ale będzie też dodatkową wartością dla klientów PKO Ubezpieczenia. Nasi klienci będą mogli jeszcze szybciej kupić ubezpieczenie i skróci się czas likwidacji szkód oraz wypłaty odszkodowań – mówi Anna Barańska, Dyrektor Departamentu Szkód i Świadczeń, PKO Ubezpieczenia