eRaty to innowacyjna usługa Santander Consumer Banku, która umożliwia dokonywanie zakupów online w szybki i wygodny sposób. Obecnie rozwiązanie to zostało wprowadzone w kolejnych silnikach sklepów e-commerce.
Niedawno eRaty Santandera zostały udostępnione w kolejnych silnikach sklepów internetowych. Dzięki współpracy banku z platformami e-commerce rozwiązanie to zostanie wprowadzone w ponad 3000 polskich e-sklepów. eRaty umożliwią klientom dokonywanie zakupów na raty bez konieczności opuszczania strony www sklepu. Transakcje online staną się w ten sposób jeszcze szybsze i wygodniejsze.
Santander opracował wtyczkę integracyjną eRaty dla silników:
- Magento,
- Prestashop,
- Woocommerce.
eRaty zyskują na popularności
W ubiegłym roku Santander Consumer Bank przeprowadził badanie, które miało sprawdzić popularność tej usługi na polskim rynku. Zebrane dane wykazały, że na technologii eRaty opiera się już co piąty sklep internetowy w naszym kraju. Oznacza to, że z rozwiązania korzysta niemal 20 proc. wszystkich e-sklepów.
Pandemia okazała się niezwykle owocnym czasem dla Santandera. Instytucji udało się rozwinąć współpracę z wieloma platformami e-commerce. Dzięki temu właściciele e-sklepów opartych o ich silniki będą mogli zaoferować swoim klientom opcję rozłożenia płatności za zakupy na raty.
Obecnie, zwłaszcza w obliczu zagrożenia kolejnym lockdownem, wdrażanie takich usług jest szczególnie istotne. Z raportu Santander Consumer Banku wynika bowiem, że Polacy pokochali zakupy w sieci. W ten sposób towary – niezależnie od wieku – nabywa już 70 proc. konsumentów.
Właśnie z powodu rosnącej popularności e-zakupów Santander postanowił objąć swoim rozwiązaniem najpopularniejsze silniki e-commerce. Wcześniejsze badanie przeprowadzone przez bank wykazało, że najwięcej sklepów internetowych wykorzystuje system Prestashop (19 proc.). Daleko w tyle, z wynikiem zaledwie 5 proc., pozostaje Magento. Na tak ogromną różnicę wpływ może mieć fakt, że Prestashop stawia na prostotę, podczas gdy Magento to rozwiązanie rozbudowane, przeznaczone raczej dla zaawansowanych użytkowników i sklepów o bogatym asortymencie.
Cieszymy się, że dzięki nowym współpracom z partnerami technologicznymi, dajemy coraz większej liczbie handlowców szansę na wprowadzenie rozwiązania eRaty na stronach sklepów internetowych ich kontrahentów, zapewniając tym samym większy wybór sposobu płatności klientom robiącym zakupy w tych sklepach internetowych. Skorzystanie z rozwiązania e-raty daje im szereg korzyści m.in. możliwość nabycia upragnionych towarów lub usług przed czasem niezbędnym do zgromadzenia potrzebnych środków finansowych czy kupienia produktu lepszej jakości, na jaki w innej sytuacji nie mogliby sobie pozwolić.
– komentuje Ewelina Krzynowy, Dyrektor Ds. Sprzedaży Internetowej z Santander Consumer Banku.
Dla sprzedawców i dla klientów
W tym miejscu warto wspomnieć, że wdrożenie rozwiązania eRaty to dla sprzedawców wielopoziomowe korzyści. Dzięki niemu mogą zaoferować swoim klientom płatność ratalną, która może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Równocześnie dzięki działaniom Santandera samo wprowadzenie takiej usługi w sklepie stało się jeszcze prostsze. Sprzedawcy nie muszą już wydawać środków na integrację własnego systemu z systemem banku. Wystarczy tylko, że podpiszą umowę i pobiorą odpowiednią wtyczkę.
Po uruchomieniu wtyczki kontrahent nie musi się już niczym przejmować. Płatności ratalne będą działały samodzielnie, a w przypadku aktualizacji rozwiązania, stroną techniczną zajmie się ekspert banku, bez potrzeby angażowania czasu i wysiłku właściciela sklepu
– dodaje Ewelina Krzynowy z Santander Consumer Banku.