Bank Pocztowy wprowadził do swojej oferty nowe cyfrowe rozwiązanie. Saver to usługa, która umożliwia oszczędzanie w Banku Pocztowym podczas dokonywania codziennych transakcji płatniczych.
Bank Pocztowy wprowadził do swojej oferty nową usługę, która umożliwia systematyczne oszczędzanie podczas dokonywania transakcji płatniczych. Usługa ta jest dostępna dla klientów detalicznych, którzy posiadają rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy (z wyłączeniem Pocztowego Rachunku Podstawowego). Warunkiem jest także dostęp do bankowości elektronicznej.
Oszczędzanie w Banku Pocztowym – na czym to polega?
Saver to usługa, która zapewnia możliwość automatycznego oszczędzania pieniędzy na dowolnie ustalony przez siebie cel. Środki te są gromadzone na specjalnym koncie oszczędnościowym. Każdy klient Banku Pocztowego może otworzyć aż 10 takich rachunków na 10 różnych celów oszczędnościowych.
Oszczędzanie w Banku Pocztowym polega na automatycznym przelewaniu końcówek kwot na dedykowany rachunek oszczędnościowy. Środki są gromadzone zarówno podczas zakupów online, jak i zakupów w sklepach stacjonarnych, a nawet w trakcie zwykłych przelewów. Każda transakcja powoduje naliczenie „reszty” oraz przeksięgowanie jej na dodatkowy rachunek. W przypadku zaokrągleń płatności kartą do 1 zł wygląda to tak, że przy opłaceniu zakupów za 9,60 zł na kontro oszczędnościowe trafia 0,40 gr. Warto podkreślić, że każdy klient banku ma możliwość samodzielnego określenia parametrów oszczędzania.
Klient decyduje o:
- celu oszczędzania,
- wysokości oszczędzanych „końcówek”,
- prognozowanej dacie realizacji celu.
Mechanizm regularnego oszczędzania to odpowiedź na potrzeby naszych Klientów, którzy chcą w prosty, automatyczny i niemal niezauważalny sposób, gromadzić środki na określone cele. W ten sposób opracowaliśmy rozwiązanie – tak, aby możliwe było jak najbardziej precyzyjne definiowanie warunków procesu odkładania oszczędności. Usługa ma także wbudowaną opcję powiadomień o zdarzeniach, by Klienci mieli jak najpełniejszą kontrolę nad swoimi finansami. Proponowane rozwiązanie wpisuje się w realizację naszej strategii – stawania się instytucją bardziej cyfrową, przyjazną nowoczesnemu klientowi. To także nasz mały wkład w zwiększenie finansowego bezpieczeństwa Polaków, których oszczędności zostały niekiedy mocno nadwyrężone przez pandemię koronawirusa
– mówi Joanna Moskalik, Naczelnik Wydziału Produktów Depozytowych w Banku Pocztowym.
Saver – jak uruchomić?
Uruchomienie mechanizmu regularnego oszczędzania jest niezwykle proste. Wystarczy zalogować się do swojej bankowości internetowej, a następnie wejść w zakładkę „Oszczędności”. Następnie należy określić cel oszczędzania, czyli wskazać to, na co chcemy zbierać pieniądze. Później do wyboru pozostaje już tylko tryb zasilania: samodzielny lub automatyczny. Tryb automatyczny pozwala zaokrąglać kwoty transakcji, a uzyskane w ten sposób środki wpłacać na konto oszczędnościowe. Istnieje także możliwość odkładania określonego procentu każdej transakcji. Warto podkreślić, że ten ostatni parametr można zdefiniować osobno dla różnych typów zdarzeń, a zatem dla transakcji kartą oraz przelewów.
W przypadku wyboru więcej niż jednego celu oszczędnościowego – a klient ma ich do dyspozycji aż 10 – można zdefiniować procentowy podział środków, na podstawie którego pieniądze będą przekazywane na konkretne konta oszczędnościowe.