Klient zapłacił w Żabce implantem

żabka

Mamy świadomość, jak szybko rozwija się technologia, możemy wyobrazić sobie, do czego ostatecznie to wszystko zmierza. Coraz częściej mamy do czynienia z dronami, robotami oraz inteligentnymi systemami z wieloma różnymi funkcjami. Jednak, czy ktoś spodziewał się płatności implantem tak szybko? Czy w niedługim czasie wybierając się na zakupy, nie będziemy musieli zabierać ze sobą dosłownie niczego?

Pierwsza płatność zbliżeniowa implantem w sklepie Żabka

W ciągu ostatnich dni bardzo głośno zrobiło się o płatności implantem. Kuba Klawitera znany przede wszystkim z prezentowania najświeższych nowinek technologicznych na kanale YouTube sfilmował nie tylko pierwsze w historii wykorzystanie implantu podczas płatności zbliżeniowej w sklepie Żabka, ale także cały proces umieszczania go w ciele. Biuro prasowe sieci sklepów Żabka zaznacza, że była to oddolna inicjatywa, na rzecz wypróbowania tego typu metody płatności. Natomiast za sam implant odpowiada firma Walletmor.

Wojtek Paprota, CEO Walletmor oświadcza, że prowadzone są obecnie rozmowy z firmami, które odpowiadają za poszczególne etapy przebiegu transakcji. Docelowo, wdrożenie tego typu płatności, ma być w pełni kompatybilne z obecnie wykorzystywanymi terminalami POS, tak aby uniknąć konieczności wymiany czytników na nowe urządzenia. Inteligentne implanty są już stosunkowo dobrze znane na całym świecie, szczególnie te umożliwiające otwieranie drzwi, czy logowanie się do komputerów. Na rynku dostępne są już od 2013 roku i szacuje się, że w ich posiadaniu znajduje się ponad 200 000 osób. Natomiast, jeśli chodzi o implanty płatnicze, jest to całkowita nowość, a firma Walletmor jako pierwsza opracowała innowacyjną technologię, umożliwiającą wyprodukowanie implantów posiadających funkcję płatności zbliżeniowych.

Czy każdy będzie mógł wszczepić sobie implant płatniczy?

Jak przyznaje Wojtek Paprota na ten moment, taki implant w Polsce mogą mieć wszczepione pojedyncze osoby. Wynika to z tego, że aktualny implant jest klasycznym przykładem MVP, co oznacza, że produkt zawiera podstawowe funkcje, które są całkowicie wystarczające do testów przez pierwszych klientów-testerów. Sam implant musi być zainstalowany przez specjalistę i niestety, nie można połączyć go z każdym bankiem. Obecnie trwają prace nad zmniejszeniem rozmiaru implantu do tego stopnia, aby każdy klient mógł go sobie samodzielnie wszczepić, a następnie połączyć z bankiem. Twórcy implantu uważnie obserwują reakcje społeczeństwa i szacują, że są one na tyle pozytywne, że w ciągu kilkunastu lat implant może cieszyć się taką popularnością jak karty płatnicze.

 

Martyna Sarniak113 Posts

Redaktor serwisów Loan Magazine oraz Banking Magazine, z którymi związana jest od 2013 roku. Absolwentka kierunku publikowanie cyfrowe i sieciowe na Uniwersytecie Wrocławskim. Uważny obserwator polskiego sektora bankowego oraz całego obszaru rynku consumer finance.

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password