Cloud Services rozpoczyna współpracę z afrykańskim gigantem

Cloud Services poświetlony kontynent

Cloud Services rozpoczął współpracę z międzynarodowym panafrykańskim konglomeratem finansowym. Wspólnie z Grupą Bank of Africa teraz utworzy platformę sprzedażową, która zaoferuje usługi kredytowe w ramach sklepów oraz regionalnych oddziałów banku.

Cloud Services to dostawca zaawansowanych narzędzi technologicznych, które przeznaczone są dla branży finansowej oraz branży ubezpieczeniowej. Spółka nawiązała właśnie współpracę z Grupą Bank of Africa, która działa w aż 18 afrykańskich krajach. Podmioty łączą siły, by stworzyć wirtualną platformę, która zapewni klientom możliwość wygodnych zakupów. Na platformie będzie można wybrać produkt i pokryć koszt jego zakupu przy pomocy kredytu konsumpcyjnego. Potem pozostaje już tylko odebrać go w sklepie.

Afryka stawia na usługi finansowe

Współpraca Cloud Services i Bank of Africa, która rozpoczęła się w 2020 r., to kolejny krok na drodze do szybkiego rozwoju usług finansowych na kontynencie afrykańskim. W tym regionie świata coraz popularniejsze stają się bowiem rozwiązania oparte na bankowości elektronicznej oraz usługach mobilnych.

W krajach afrykańskich od kilku lat mamy do czynienia z bardzo dynamicznym rozwojem sektora bankowego. Co więcej rynek ten jest mniej zainteresowany tradycyjną bankowością, za to bardzo dobrze przyjmują się tu usługi elektroniczne. Dla znacznej części populacji podstawowym narzędziem do obsługi usług finansowych jest telefon komórkowy. Mamy nadzieję, że nasze doświadczenie we wprowadzaniu nowoczesnych rozwiązań w sektorze bankowości pozwoli stworzyć innowacyjny i funkcjonalny produkt, który odniesie sukces we wszystkich krajach, w których planowane jest jego wdrożenie

– mówi Katarzyna Guerrero International Business Development Manager z Cloud Services.

Cloud Services digitalizuje Bank of Africa

Cloud Servces odpowiada za wdrożenie oraz zapewnienie sprawnego działania systemu zakupowego i finansowego. W tym celu przygotowano specjalne rozwiązania, które zapewnią klientom nowej platformy całkowite bezpieczeństwo. Równocześnie instytucje stawiają bardzo mocny nacisk także na funkcjonalność systemu, który będzie zintegrowany z systemem bankowym oraz innymi systemami (np. do wysyłki wiadomości e-mail i SMS). Nowemu rozwiązaniu zapewniono również szereg mechanizmów administracyjnych, które mają usprawnić jego działanie.

Należą do nich m.in.:

  • możliwość wgrywania plików pre-scoringowych,
  • możliwość wgrywania produktów,
  • zarządzanie stanami magazynowymi w punktach,
  • zarządzanie procesem, a także komunikatami oraz treściami.

Docelowo innowacyjna platforma będzie dostępna na wszystkich afrykańskich rynkach, na których działa Bank of Africa. Jako pierwsi zakupy za jej pośrednictwem będą mogli robić mieszkańcy Madagaskaru.

 

Martyna Sarniak179 Posts

Redaktor serwisów Loan Magazine oraz Banking Magazine, z którymi związana jest od 2013 roku. Absolwentka kierunku publikowanie cyfrowe i sieciowe na Uniwersytecie Wrocławskim. Uważny obserwator polskiego sektora bankowego oraz całego obszaru rynku consumer finance.

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password