Booste rozpoczyna globalną ekspansję

Jakub Pietraszek i Michael Kacprzak, Booste

Booste to fintech, który oferuje środki zarówno na rozwój, jak i skalowanie biznesów branży e-commerce wpisujących się w model RBF. Rośnie kolejny gigant, a fakty mówią same za siebie. W rundzie A zebrał 54 mln zł finansowania od DialCom24. Pięć miesięcy po pozyskaniu pierwszego klienta w Polsce fintech wychodzi z ofertą na kolejne rynki UE.

Revenue-based financing (RBF)

Revenue-based financing (RBF) to elastyczny model finansowania, na którym opiera się oferta Booste.com. Jego podstawową zaletą jest elastyczność, dzięki czemu z łatwością można dopasować warunki spłaty do wysokości przyszłych dochodów klienta. Co więcej, platforma nie wymaga przedkładania jakichkolwiek gwarancji czy też osobistych zabezpieczeń, a przy tym umożliwia samodzielne wybranie częstotliwości oraz formy zwrotu.

Booste w ramach swojej usługi pobiera jedną, stałą opłatę: adekwatnie 6% lub 9%. Do 24 godzin od zaakceptowania oferty klientowi zostaje udostępniony kapitał, o który się ubiegał. Wszelkie dostępne środki przeznaczyć można na cele takie jak, np. sfinansowanie działań marketingowych (m.in. opłata za usługi agencji marketingowych, tworzenie kampanii internetowych), czy też zakup samego towaru, co wpływa na dalszy rozwój i pozwala na skalowanie biznesu.

Edukacja klientów w bonusie

Ciekawym smaczkiem, dla klientów- zarówno przyszłych, jak i obecnych, jest niewątpliwie fakt, że platforma prowadzi również współpracę z różnymi agencjami marketingowymi, z którymi tworzona jest baza wiedzy. Klienci znaleźć tam mogą webinary oraz wiele innych materiałów edukacyjnych dotyczących optymalizacji działań marketingowych.

Ostatni rok potwierdził, że rynek branży e-commerce kwitnie — tylko w Wielkiej  Brytanii odnotowano wzrost sprzedaży online aż o 74%. Z uwagi na to Booste rozpoczął prace nad wdrożeniem nowych usług, których celem będzie wspieranie e-biznesów pod kątem efektywnej sprzedaży. Rynek rośnie, a z nim także konkurencja. Szybki i łatwy dostęp pozwala na intensyfikowanie działań marketingowych, które umożliwiają wybicie się spośród innych marek.

Świetliste prognozy i następne kroki Booste

Popularność RBF stale rośnie, co więcej, jak szacują prognozy do roku 2027, rynek osiągnie wartość blisko 42,34 mld USD przy rocznym średnim tempie wzrostu (CAGR) na poziomie 61,8%. Do takich wyników przyczyniła się pandemia Covid-19, która na wielu przedsiębiorcach wymusiła przeniesienie biznesu do internetu. Jednocześnie zmiana realiów rynkowych wiąże się z silną potrzebą poszukiwań nowych metod finansowania.

Przedstawiciele platformy Booste przyznają, że pozyskane środki pozwolą nie tylko na rozwój w obszarze automatyzacji, wzmocnienie 15-osobowego zespołu, ale także na dalsze skalowanie platformy w Polsce oraz na ekspansję kolejnych rynków europejskich.

 

Rafał Tomkowicz172 Posts

Od początku lat 2000-2001 zdobywał swoje doświadczenie z finansami, na przemiennie kierując zespołami sprzedaży (Invest Bank, Provident, Credit Agricole) oraz koordynując działania firm zarządzających wierzytelnościami. Po kilkunastu latach pracy postanowił postawić bardziej na swoim i zaczął swoją przygodę z własnymi projektami. Od 2012 roku z dobrym skutkiem udało mi się stworzyć kilka znaczących marek na rynku pośrednictwa internetowego w zakresie finansów osobistych jak również firmowych. Redaktor prowadzący serwis blizejbiznesu.pl - portal tematyczny poświęcony przedsiębiorczości. Był twórcą serwisu bankingmagazine.pl. Autor wielu publikacji dotyczących finansów osobistych. Na co dzień przedsiębiorca prowadzący spółkę Sfera Finansów, w ramach której tworzy i wydaje serwisy internetowe oraz organizator eventów tematycznych skierowanych do rynku finansowego. Prowadzący uroczyste Gale branżowe oraz konferansjer podczas kongresów finansowych.

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password