Przedsiębiorcy w trudnej sytuacji finansowej mogą teraz w wygodny sposób ubiegać się o rządowe wsparcie. Wniosek w ramach Tarczy Finansowej 2.0 można złożyć przez bankowość elektroniczną Banku Millennium.
Wniosek w ramach Tarczy Finansowej – kto może go złożyć?
Firmy, które znalazły się w trudnej sytuacji w związku z pandemią, mogą ubiegać się o dodatkowe wsparcie. Rząd przygotował Tarczę Finansową 2.0, która przewiduje subwencje Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikro, małych i średnich firm. Pomoc przeznaczona jest dla podmiotów z 45 branż identyfikowanych, które z powodu pandemii musiały ograniczyć lub zawiesić swoją działalność. Co ważne, firmy mogą z niej skorzystać nawet wtedy, gdy otrzymały już subwencję w ramach pierwszej Tarczy. Mogą również ubiegać się o możliwość pełnego umorzenia.
Subwencje przeznaczone są dla:
- mikrofirm, które zatrudniają od 1 do 9 pracowników, jeśli ich obroty lub suma bilansowa za 2019 r. nie przekroczyły 2 mln euro, a które odnotowały spadek obrotów min. 30% w okresie kwiecień-grudzień 2020 lub w IV kwartale 2020 (w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku). W ich przypadku subwencje finansowe będą wynosić 18 tys. zł na jednego zatrudnionego (przy spadku przychodów o 30-60%) lub 36 tys. zł na zatrudnionego (przy spadku przychodów powyżej 60%). Maksymalna kwota subwencji dla mikrofirmy wynosi 324 tys. zł,
- małych i średnich firm, które zatrudniają od 10 do 249 pracowników, jeśli ich obroty nie przekraczają 50 mln euro lub ich suma bilansowa plasuje się poniżej 43 mln euro, a które odnotowały spadek obrotów o co najmniej 30% w okresie kwiecień-grudzień 2020 lub w IV kwartale 2020 (w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku). W ich przypadku subwencja wyniesie 70% straty brutto za miesiące listopad 2020-marzec 2021 (w okresie styczeń-marzec 2021 spadek prognozowany). Maksymalna kwota subwencji wyniesie 3,5 mln zł. W przeliczeniu nie może to być więcej niż 72 tys. zł na pracownika.
Wniosek online w Banku Millennium
Od ubiegłego tygodnia firmy znajdujące się w trudnej sytuacji mogą ubiegać się o wsparcia finansowe również online. Przedsiębiorcy mogą bowiem składać wniosek w ramach Tarczy Finansowej 2.0 przez bankowość elektroniczną Banku Millennium. Sama procedura wypełniania dokumentów niezwykle intuicyjna. Wniosek w ramach Tarczy Finansowej 2.0 można składać w Millenecie dla Przedsiębiorców oraz w bankowości internetowej dla klientów indywidualnych. W ten sposób z narzędzia mogą skorzystać również te osoby, które prowadzą jednoosobową działalność.
Wniosek o subwencję powinien zostać złożony przez osobę uprawnioną do reprezentowania firmy lub osobę posiadającą pełnomocnictwo do złożenia wniosku. Podczas jego składania konieczne jest dołączenie dokumentu potwierdzającego umocowanie osoby składającej wniosek.
Podstawą weryfikacji złożonych dokumentów są rejestry publiczne. Z tego powodu przedsiębiorcy są zobowiązani również do złożenia pliku JPK_V7M lub JPK_V7K do organu podatkowego. Należy tego dokonać z wyprzedzeniem, które umożliwi przeprocesowanie danych przez organ podatkowy i przekazanie ich do PFR.
Sama odpowiedź na wniosek w ramach Tarczy Finansowej 2.0 również może być przekazana za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Aby ją sprawdzić, należy zalogować się w Millenecie w taki sam sposób, jak przy zwykłej płatności. Decyzja PFR w sprawie udzielenia wsparcia będzie dostępna w serwisie internetowym banku.