EuroCert zyskuje nowych klientów

Rok 2021 okazał się dla EuroCert niezwykle owocnym czasem zarówno pod względem dochodów, jak i rozbudowania sieci klientów, których ilość wzrosła o 30%. Wszystko wskazuje na to, że w dużym stopniu przyczyniło się do tego rosnące zainteresowanie i ogólna popularność tematyki dotyczącej cyfryzacji procesów biznesowych, oraz elektronicznego wysyłania i odbierania dokumentów.

W ofercie firmy EuroCert znajdują się między innymi takie produkty jak: kwalifikowany podpis elektroniczny, kwalifikowana pieczęć elektroniczna, a także kwalifikowane znaczniki czasu. Ich popularność stale wzrasta szczególnie, dlatego że stanowią one nie tylko spore ułatwienia dla użytkowników, ale także pozwalają na ogromną oszczędność czasu.

Jak mówi CEO EuroCert Łukasz Konikiewicz, miniony rok w życiu firmy odznaczył się zarówno intensywnym rozwojem, jak i rekordowymi wynikami sprzedaży. Odnotowany wzrost przychodów o 56% rok do roku przyczynił się do  jeszcze większego zapotrzebowania na pracowników, wobec czego zatrudnienie wzrosło niemal o połowę.

Rozwój EuroCert

Krokiem milowym i jednocześnie najbardziej przełomowym wydarzeniem ubiegłego roku było nawiązanie współpracy z SIGNIUS. W wyniku kooperacji wypuszczono na rynek innowacyjne rozwiązanie dotyczące zdalnej obsługi podpisu kwalifikowanego. Ogromną zaletą usługi jest możliwość korzystania z niej natychmiast, bowiem na cały proces wystarczy przeznaczyć zaledwie kilku minut.

Wszystko załatwimy w trakcie jednego procesu online, który nie wymaga żadnej fizycznej weryfikacji tożsamości, czytników ani kart. Na podstawie certyfikowanej wideo weryfikacji użytkownika,  wydany jest  zdalnie certyfikat kwalifikowany. Zgodność z unijnym rozporządzeniem eIDAS umożliwia prawnie respektowane funkcjonowanie elektronicznego podpisu kwalifikowanego na terenie całej Unii Europejskiej.

Co więcej, podpis elektroniczny można złożyć z każdego miejsca na świecie. Nie ulega wątpliwości, że stanowi to spore przyspieszenie wielu procesów, które w innych okolicznościach mogłyby wymagać stert dokumentów i czasu przeznaczonego na ich doręczenie. Warto wspomnieć, że poza owocną współpracą z SIGNIUS, w minionym roku firma EuroCert rozbudowała również swoją sieć partnerskich resellerów (już ponad 300), którzy handlują usługami firmy.

Cele na bieżący rok

Zeszłoroczne świetne wyniki i szybki rozwój firmy, to tylko początek- EuroCert nie osiądzie na laurach. W planach na bieżący rok jest rozbudowanie oferty, a następnie wdrożenie świeżo opracowanych rozwiązań. Wieść niesie, że między innymi możemy spodziewać się uruchomienia własnej platformy internetowej służącej do podpisywania dokumentów podpisem elektronicznym. Oprócz tego EuroCert szykuje nową usługę kwalifikowanego doręczania wiadomości elektronicznych, która będzie dowodem zarówno nadania, jak i odbioru wiadomości elektronicznej. Oczywiście wszystko w zgodzie z rozporządzeniem eIDAS.

Jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej

Obecnie trwa bardzo dobry czas na wdrażanie tego typu rozwiązań. Model pracy uległ zmianie, co jednocześnie sprawiło, że rynek usług zaufania, cieszy się teraz dużo większym zainteresowaniem i uznaniem, niż miało to miejsce przed pandemią. Potwierdza to raport EFL, według którego już ponad jedna piąta przedsiębiorstw należących do sektora MŚP korzysta z e-podpisu, a 64% planuje stać się użytkownikiem w ciągu najbliższych 3 lat. Według prognoz  Prescient & Strategic Intelligence  globalny rynek e-podpisów na przestrzeni dziewięciu lat będzie rosnąć średnio o 26,6 proc. rocznie. Co więcej, jak przewidują autorzy tych samych prognoz, do końca dekady jego wartość ma osiągnąć blisko 13 miliardów USD.

 

Martyna Sarniak223 Posts

Redaktor serwisów Loan Magazine oraz Banking Magazine, z którymi związana jest od 2013 roku. Absolwentka kierunku publikowanie cyfrowe i sieciowe na Uniwersytecie Wrocławskim. Uważny obserwator polskiego sektora bankowego oraz całego obszaru rynku consumer finance.

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password