BNP Paribas notuje ogromne sukcesy w walce ze zużyciem papieru. Wdrożenie elektronicznego podpisu Autenti ułatwiło życie klientom banku, a także przyniosło spore korzyści dla środowiska. Z tego rozwiązania korzysta coraz więcej Polaków.
BNP Paribas postanowił dołożyć swoją cegiełkę do dbania o planetę. Bank ogranicza zużycie papieru za sprawą wdrożenia w swoich procesach elektronicznego podpisu Autenti. Pierwsze półrocze 2021 r. pokazało, że była to dobra decyzja – Autenti cieszy się bowiem rosnącym zainteresowaniem klientów. Równocześnie BNP Paribas wprowadza to rozwiązanie w coraz większej liczbie procesów bankowych.
Już w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2021 r. klienci BNP Paribas za pomocą Autenti podpisali ponad 270 tys. dokumentów. Tym samym wyniki uzyskane zaledwie w pierwszym półroczu okazały się zbliżone do wyników uzyskanych w ciągu całego ubiegłego roku (290 tys.). Rosnąca liczba użytkowników elektronicznego podpisu Autenti dowodzi, że polityka odchodzenia od zużycia papieru zdecydowanie nabiera tempa.
Elektroniczny podpis Autenti to rozwiązanie, którego potencjał dostrzegliśmy inwestując w ten start-up. Nowe technologie są nie tylko wygodne, ale także pozwalają ograniczać wpływ działalności banku na środowisko zgodnie z naszą Strategią CSR i Zrównoważonego Rozwoju. Konsekwentne wdrażanie elektronicznego podpisu w kolejnych obszarach – zarówno w relacjach z Klientami, jak i w procesach wewnętrznych – oraz rosnąca popularność tego rozwiązania przynoszą wymierne efekty
– mówi Michał Miszułowicz, dyrektor ds. Współpracy z Sektorem Innowacji w Banku BNP Paribas.
Autenti doceniane na rynku
Autenti Paperless to rozwiązanie doceniane nie tylko przez konsumentów, ale także przez ekspertów z branży. Gazeta Bankowa nagrodziła je w konkursie TechnoBiznes 2021. Elektroniczny podpis został wyróżniony w kategorii Bankowość w konkurencji Lider Roku 2020. Uznanie zyskała zarówno innowacyjność narzędzia, jak również jego pozytywny wpływ na środowisko.
Równolegle wyróżnienie otrzymały także banki:
- ING Bank Śląski (za Robo-doradcę Investo),
- PKO Bank Polski (za asystenta głosowego You&AI),
- SGB-Bank (za SGB Mobile).
Elektroniczny podpis to element kluczowy wdrażanej przez BNP Paribas polityki paperless. Dzięki temu rozwiązaniu w ciągu ostatnich trzech lat instytucji udało się ograniczyć zużycie papieru aż o 2 mln kartek. Zaledwie w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku bank zaoszczędził ponad 650 tys. kartek. Patrząc na ten wynik przez pryzmat kosztów związanych z produkcją i cyklem życia ryzy papieru, dzięki Autenti aż o 2,7 tony udało się ograniczyć emisję dwutlenku węgla i zaoszczędzić 73m3 wody.
BNP Paribas nie spoczywa jednak na laurach i nadal inicjuje działania, które mają na celu wspieranie środowiska. W ciągu ostatnich miesięcy bank umożliwił m.in. kwalifikowaną weryfikację podpisów online bezpośrednio z poziomu platformy Autenti. Równocześnie stale rośnie liczba dokumentów, które mogą zostać podpisane na platformie.
To posunięcie prowadzi m.in. do wzrostu popularności podpisu elektronicznego w zawieraniu umów o leasing samochodowy. Zaledwie w ciągu maja e-podpis posłużył do podpisania niemal 2 tys. umów Auto Leasing, podczas gdy w ubiegłym roku w okresie od maja do grudnia podpisano w ten sposób zaledwie 450 dokumentów.
BNP Paribas coraz częściej stosuje podpis elektroniczny także w swoich procesach wewnętrznych. Tego rodzaju podpisy kwalifikowane są używane m.in. przez dział HR. Najczęściej służą do rekrutacji, jednak używają ich także pracownicy etatowi banku, np. do zawierania umów o pożyczkę.