Banqup to innowacyjne narzędzie, które właśnie stało się dostępne na polskim rynku. Opracowana przez belgijski fintech paneuropejska platforma usprawnia przebieg procesów administracyjnych w firmie. Ułatwia m.in. wystawianie faktur, podpisywanie umów oraz rozliczenia z kontrahentami.
Banqup to platforma, która umożliwia właścicielom firm z sektora MŚP wygodnie zarządzać procesami administracyjnymi. Narzędzie zostało przygotowane z myślą o przedsiębiorcach oraz o księgowych. Zapewnia szeroki wachlarz opcji, np. obsługę faktur wychodzących i przychodzących, a także podpisywanie i wymianę dokumentów (m.in. przy pomocy technologii OCR). Docelowo z poziomu platformy ma być możliwe również wykonywanie płatności.
Banqup – dlaczego warto?
Korzystanie z usług tego typu platform zapewnia przedsiębiorcom możliwość usprawnienia codziennych procesów, które zachodzą w ich firmie. Chodzi tu np. o realizowanie rozliczeń, uwierzytelnianie kontrahentów czy choćby przechowywanie dokumentów. Największą zaletą tego narzędzia jest jego kompleksowość – dzięki niemu przedsiębiorca ma wszystkie niezbędne funkcje w jednym miejscu, podczas gdy do tej pory musiał korzystać z kilku różnych programów. Szczególnie istotny jest także jego międzynarodowy charakter, który w wygodny sposób pozwala zaadaptować oferowane rozwiązanie do regulacji obowiązujących w różnych krajach.
Prace nad przygotowaniem zupełnie innowacyjnej na polskim rynku platformy trwały od chwili przyłączenia polskiego fintechu Banqup do belgijskiej firmy Unifiedpost Group. Obecnie oferowane narzędzie jest już jednak dostępne dla przedsiębiorców. Warto podkreślić, że jest ono całkowicie dostosowane do najnowszych regulacji.
Ostatnie miesiące to był dla nas czas intensywnej pracy nad dostosowaniem narzędzia do obowiązujących w Polsce regulacji. Tworzymy Banqup przede wszystkim z myślą o maksymalnym odciążeniu przedsiębiorców w prowadzeniu firmy
– mówi Krzysztof Pulkiewicz, Country Manager Unifiedpost Group w Polsce.
Platforma powstała, aby łączyć rozproszone dotąd narzędzia, z których przedsiębiorcy korzystają na co dzień. Banqup ma być użyteczny zarówno do właścicieli niewielkich firm, jak również freelancerów, jednoosobowych działalności gospodarczych oraz biur księgowych.
Banqup nabiera rozpędu i rozwija wachlarz usług
W tej chwili trwają prace nad uruchomieniem możliwości opłacania faktur bezpośrednio z poziomu systemu Banqup. Z punktu widzenia przedsiębiorców będzie to ogromne udogodnienie. Niemal tak samo istotna jest możliwość przechowywania zdigitalizowanych dokumentów w jednym miejscu oraz ich wygodna wymiana. Zarówno przedsiębiorcy, jak również biura księgowe będą mieli możliwość komentowania poszczególnych dokumentów.
Jesteśmy już zintegrowani z Krajowym System e-Faktur. W kolejnym etapie pojawi się między innymi możliwość opłacania faktur bezpośrednio w aplikacji, a także opcje realizowania przelewów wychodzących pomiędzy kontem płatniczym Banqup oraz zewnętrznymi kontami IBAN – umożliwimy, jako jedyni na rynku, podpięcie dowolnego europejskiego rachunku bankowego. Będzie to znaczące ułatwienie zarządzania finansami i administrowania dokumentacją firmową.
– wyjaśnia Krzysztof Pulkiewicz.
W ciągu najbliższych miesięcy Banqup zamierza intensywnie się rozwijać. Rozbudowie ulegnie przede wszystkim zespół sprzedażowy i zespół obsługi klienta, który będzie służył pomocą nowym użytkownikom platformy.
Funkcje dostępne w wersji beta:
- możliwość dodawania faktur kosztowych za pomocą wiadomości e-mail lub ręcznego importu,
- OCR faktur (funkcja optycznego rozpoznawania znaków),
- wystawianie faktur sprzedażowych oraz ich korekt,
- importowanie i wysyłanie faktur sprzedażowych utworzonych w inny sposób,
- automatyczne wysyłanie faktur za pośrednictwem wiadomości e-mail, platformy Banqup lub pobieranie plików PDF/UBL i samodzielna wysyłka,
- baza klientów i dostawców,
- katalog produktów,
- archiwum faktur,
- centrum dla wszystkich pozostałych dokumentów księgowych.
Funkcje zaplanowane do wdrożenia:
- integracja z Krajowym Systemem e-Faktur,
- integracja z dowolnym systemem księgowym i CRM,
- wsparcie plików XML (oficjalny format którego używać/wymagać będzie KSeF),
- rachunek IBAN wydany przez Unifiedpost Payments,
- możliwość realizowania przelewów wychodzących pomiędzy kontem płatniczym Banqup a zewnętrznymi kontami IBAN,
- możliwość opłacania faktur przychodzących bezpośrednio w aplikacji,
- aplikacja mobilna,
- dedykowany zespół odpowiedzialny za manualne sprawdzanie i poprawianie danych wyodrębnionych przez OCR,
- wyciągi CODA,
- dostęp do historii rachunku – podgląd stanu dwóch kont z innych banków oraz wyciągi bankowe (dzięki PSD2),
- przycisk umożliwiający szybkie płatności na fakturach sprzedażowych.