Jak się okazuje ostatnie kilkanaście miesięcy w sposób znaczący wpłynęło na zmianę nawyków konsumentów. Według statystyk już ponad 70% Polaków miało styczność z sektorem e-commerce. Dodatkowo konsumenci dużo chętniej, niż kiedyś korzystają i testują nowe sposoby płatności.
Dobrym przykładem jest PayPo- odroczona metoda płatności, która pozyskała duże zainteresowanie klientów. Efekt ten został uzyskany dzięki wysokiej gwarancji bezpieczeństwa i wygody użytkowania. Na ten moment PayPo jest dostępny już w ponad 20 tys. sklepów online. Co więcej, tego typu płatności zaczynają pojawiać się w kolejnych obszarach rodzimego e-commerce’u, bowiem od niedawna swoim klientom udostępniła je jedna z największych platform sprzedających bilety na wydarzenia rozrywkowe i kulturalne – Eventim.pl.
PayPo współpracuje z Eventim.pl
W Polskiej branży kulturalno-rozrywkowej płatności odroczone to zupełna nowość, z której do tej pory mogliśmy korzystać raczej w sklepach online należących do segmentów odzieżowych, obuwniczych oraz z artykułami i wyposażeniem dla gospodarstw domowych. Tym samym, współpraca PayPo z Eventim.pl rozszerza kategorię produktów i usług o bilety na różne wydarzenia, które można nabyć, uiszczając należność w terminie do 30 dni.
Odbicie się branży rozrywko-kulturalnej
Po kryzysie wywołanym pandemią branża wydarzeń na żywo powoli wraca do normalnego funkcjonowania. W parze z tym procesem idą oczywiście dalsze transformacje cyfrowe i nowe propozycje udogodnień dla konsumentów. Maksymalne uproszczenie ścieżki zakupowej i wszelkie uproszczenia na etapie wyboru płatności mają wpłynąć na wyższą średnią wartości koszyka oraz zmniejszenie się ilości porzuconych koszyków.
Dobre rokowania dla PayPo i płatności odroczonych
Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że wartość brutto polskiego rynku e-commerce w 2026 roku będzie oscylowała wokół 162 mld zł. Dla porównania w roku 2020 branża osiągnęła pułap 100 mld zł, co jednocześnie stanowiło kilkunastoprocentowy udział w zakresie całego handlu detalicznego w Polsce.
Płatności odroczone stały się jedną z najchętniej wybieranych metod zapłaty, nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. Wszystko wskazuje na to, że CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) dla globalnego rynku BNPL (buy now, pay later) do 2027 roku podniesie się do 21,2%. Co więcej, rynek odroczonych płatności tylko w Europie Zachodniej może wkrótce osiągnąć 30% udziału w płatnościach internetowych. Integracja płatności odroczonych PayPo z platformami takimi jak choćby Shoper, czy IdoSell sprawia, że są one łatwo dostępne w ofercie ponad 20 tys. e-sklepów.
Dodatkowo już 500 tys. konsumentów skorzystało z tej metody płatności i warto pamiętać, że ich ilość stale rośnie. W czasie sześciu pierwszych miesięcy bieżącego roku z tego sposobu zapłaty konsumenci skorzystali ponad 3 mln razy, co daje wynik odpowiadający sumie z całego 2020 r. Wszystkie prognozy przewidują, że wraz z końcem 2021 r. PayPo sfinansuje zakupy o łącznej wartości 1 mld zł i tym samym przekroczy 50 mln zł przychodów.