Trendy rynku e-commerce. Jaka jest przyszłość odroczonych płatności?

Polskie e-commerce cały czas dynamicznie się rozwija. Już od początku pandemii cały sektor cechuje szybkie tempo wzrostu. Trendy rynku e-commerce na najbliższe lata zakładają m.in., że odroczona płatność będzie cieszyć się coraz większą popularnością.

Nie ulega wątpliwości, że Polacy pokochali zakupy online. Część z nich deklaruje, że już na stałe przeniosła swoje zakupy do cyberprzestrzeni. Nie pozostaje to bez wpływu na sytuację sektora płatności internetowych, a przede wszystkim płatności odroczonych. Panujące trendy rynku e-commerce potwierdza nie tylko sytuacja panująca na polskim rynku. Według raportu firmy Wordpay już do 2023 r. wartość globalnego rynku płatności odroczonych wzrośnie ponad dwukrotnie.

Odroczone płatności coraz bardziej popularne

Zwyżkowe trendy rynku e-commerce nie omijają odroczonych płatności. Z badań wynika, że usługa ta także po pandemii cieszy się rosnącą popularnością. Wszyscy klienci, którzy w czasie lockdownu zaczęli używać tego rozwiązania, dziś podkreślają jego zalety. Chodzi tu głównie o możliwość zachowania płynności finansowej oraz zapewnienie stabilności domowego budżetu.

W Polsce odroczone płatności to rozwiązanie, które dopiero rośnie w siłę. Z raportu „E-commerce w Polsce 2020” Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że korzysta z niego zaledwie 6 proc. kupujących w Internecie. Z kolei w Niemczech odroczone płatności stanowią około 20 proc. transakcji.

Badanie “Polacy w Internecie w 2020 r.” KRD dowodzi, iż niemal 50 proc. Polaków zna mechanizm odroczonej płatności i zdaje sobie sprawę, że może z niego skorzystać. Najbardziej zainteresowane takim rozwiązaniem są osoby w wieku od 35 do 44 lat. Globalne trendy rynku e-commerce w dużej mierze opierają się właśnie na tej metodzie płatności. Oznacza to, że w najbliższych latach odroczone płatności stale będą zyskiwać na popularności.

Rozwój oraz rosnąca popularność odroczonych płatności wynikają ze wzmożonego zainteresowania młodszego pokolenia, które do tej pory z reguły unikało krótkoterminowego zadłużenia, nie korzystając na przykład z kart kredytowych. Usługa szybko do nich przemówiła, ponieważ jest prosta, intuicyjna, ale przede wszystkim od razu daje realną korzyść, co z ich perspektywy jest czymś zupełnie naturalnym oraz oczywistym

– mówi Agata Lejman, Marketing Manager w AIQLabs, właściciela marki „Kupuj Teraz – zapłać później”.

Trendy rynku e-commerce, czyli odroczone płatności w praktyce

Mechanizm odroczonych płatności umożliwia zapłatę rachunku dopiero po miesiącu od zakupu lub nawet później. Tymczasem nabyty produkt otrzymujemy „od ręki”, jak przy dokonywaniu tradycyjnych zakupów. Dzięki dyrektywie PSD2 cały proces skorzystania z odroczonych płatności został jeszcze bardziej ułatwiony. Dzieje się tak, gdyż europejska dyrektywa zapewniła podmiotom rynku finansowego dostęp do bankowych metod weryfikacji klientów. W ten sposób nawet mniejsze firmy zyskały możliwość oferowania sprzedaży ratalnej.

W dzisiejszych niepewnych czasach konsumenci coraz chętniej sięgają po bezpieczne opcje zakupu. Odroczona płatność jest rozwiązaniem na każdą kieszeń, stąd jej rosnąca popularność. Dla klientów jest to wygodny sposób na zarządzanie domowym budżetem i zachowywanie płynności finansowej. Dzięki temu rozwiązaniu mają również szansę obejrzeć ewentualny towar i odesłać go w przypadku, gdy nie spełni ich wymagań – wszystko to bez płacenia choćby złotówki. W ten sposób narzędzie odroczonej płatności może przyczyniać się do rosnącej sprzedaży i w decydującym stopniu wpływać na wybór tego a nie innego sklepu internetowego.

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password