Ograniczenia w podróżowaniu i przemieszczaniu się sprawiły, że w 2020 roku wiele osób musiało zmienić swoje plany wakacyjne. Wycieczki zagraniczne, wczasy, podróże nie doszły do skutku. Szczęście mieli Ci, którzy otrzymali zwrot wpłaconych zaliczek od hoteli czy biur podróży. Co z resztą? Czy pieniądze przepadły?
Powiedzmy szczerze, 2020 to nie był dobry rok ani na podróżowanie, ani na wypoczynek. Wielu ludzi, którzy zaplanowali swoje wyjazdy i wakacje na ten czas, musiało je przełożyć lub wręcz zrezygnować. Branża turystyczna jest na granicy wytrzymałości, a kolejny rok nie zapowiada się wcale lepiej.
Czas na składanie wniosków
Co z osobami, które straciły możliwość wyjazdu na wczasy mimo, że wpłaciły zaliczkę? Na szczęście działa Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Jeśli zaplanowałeś swój wyjazd w okresie od 28 lutego do 31 października 2020 roku, mogłeś się starać o zwrot zapłaconej zaliczki.
Czas na składanie wniosków co prawda minął w dniu 31 grudnia 2020, jednak część turystów wciąż nie otrzymało zwrotu. Jeśli nie uzupełnią swoich dokumentów do 19 marca 2021 roku, pieniądze przepadną.
Z tej oferty skorzystało łącznie 289 przedsiębiorców oraz 111 tysięcy osób prywatnych! Wypłacone środki dotarły w sumie do kilkuset tysięcy osób. I całe szczęście, bo aż trudno sobie wyobrazić, jak wielkie straty poniosłaby branża turystyczna, gdyby nie to!
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wypłacił ponad 223 miliony złotych podróżnym, których wyjazd został odwołany z powodu pandemii.
Aby otrzymać zwrot zaliczki, w systemie powinny się pojawić dwa wnioski. Jeden wypełniony przez biuro turystyczne lub touroperatora, drugi przez klienta. Jeśli obydwa wnioski były zgodne, wypłata następowała w ciągu 14 dni od zatwierdzenia aplikacji.
Sporo aplikacji jest wciąż w trakcie rozpatrywania. Jeśli więc składałeś wniosek o zwrot wpłaconej zaliczki, koniecznie wejdź na swoje konto i sprawdź, czy nie czeka tam na Ciebie żadna informacja. Okazuje się bowiem, że wystąpiło sporo rozbieżności pomiędzy informacjami podanymi przez podróżnych oraz przez biura turystyczne. Takie różnice uniemożliwiają połączenie się wniosków oraz wypłatę odszkodowania! Sprawa dotyczy ponad 23 tysięcy wniosków, a to oznacza, że sporo osób może stracić swoje odszkodowanie!
Byłoby strasznie żal, gdyby te pieniądze Ci przepadły. Z tego powodu, kilka dni temu, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wysłał każdemu wnioskodawcy powiadomienie na konto. Jeśli czekasz na zwrot zaliczki, zaloguj się koniecznie na swoje konto tutaj: www.tfg.ufg.pl i sprawdź, czy nie powinieneś uzupełnić swojego wniosku. Masz na to 14 dni! Pamiętaj więc, aby najpóźniej do 19 marca 2021 roku uzupełnić wniosek w systemie. Dzięki temu odzyskasz wpłaconą zaliczkę i będziesz mógł ją przeznaczyć na kolejne wakacje 🙂 Albo na cokolwiek zechcesz.