Otwarta bankowość w procesie pożyczkowym Banku Millennium

otwarta bankowość bank millennium baner

Bank Millennium wdrożył rozwiązania otwartej bankowości w procesie sprzedażowym swoich pożyczek. Tym samym otwarta bankowość po raz pierwszy została zastosowana w ten sposób w naszym kraju.

Klienci sięgający po ofertę pożyczkową Banku Millennium mogą teraz jeszcze wygodniej uzyskać dodatkowe finansowanie. Proces wnioskowania został bowiem udoskonalony za pomocą otwartej bankowości. Dzięki temu pożyczkobiorcy mogą potwierdzić swój dochód na podstawie informacji z rachunków w innych bankach.

Od dawna widzimy potencjał, jaki drzemie w otwartej bankowości. Ze względu na pandemię, w minionym roku skupiliśmy się na agregacji rachunków oraz zdalnym potwierdzaniu tożsamości bądź dochodów. Jak jednak zapowiadaliśmy, idziemy o krok dalej i wykorzystujemy te możliwości do tworzenia kolejnych usług, dających klientom, poza wygodą i oszczędnością czasu, również inne korzyści. Tak jest w przypadku nowej oferty pożyczkowej

– podkreśla Cezary Liszkiewicz odpowiedzialny za rozwój otwartej bankowości w Banku Millennium.

Otwarta bankowość w praktyce

Uproszczony proces wnioskowania o gotówkę zapewniają otwarta bankowość oraz usługa dostępu do informacji o rachunku (AIS). Cały proces podejmowania pożyczki odbywa się online i nie wymaga dostarczania żadnych dodatkowych dokumentów. Klienci nie muszą się też logować do żadnego innego banku, ponieważ bank potwierdza ich dochód za pomocą informacji uzyskanych o rachunkach w innych bankach. Wcześniej klient musi jedynie wyrazić zgodę na ich pozyskanie.

Już w ubiegłym roku udostępniliśmy klientom możliwość potwierdzania dochodu poprzez logowanie do innego banku, teraz nawet logowanie nie jest już potrzebne. Wystarczy, że klient wcześniej przyłączył konto z innego banku, w ramach naszej usługi Finanse 360O. Na tej podstawie jesteśmy w stanie zaproponować mu dostęp do dodatkowych środków, z minimalną ilością formalności. Wiedza, którą czerpiemy o kliencie, dzięki korzystaniu przez niego z tego typu rozwiązań, pozwala nam oferować jeszcze bardziej spersonalizowane usługi

– mówi Cezary Liszkiewicz odpowiedzialny za rozwój otwartej bankowości w Banku Millennium.

To rozwiązanie ułatwi życie zwłaszcza tym osobom, które wnioskują o pożyczkę w Banku Millennium, choć ich wynagrodzenie wpływa na rachunek w innym banku. Dzięki otwartej bankowości mogą pozyskać gotówkę bez dodatkowych formalności.

Proces podejmowania pożyczki w Banku Millennium to proces omnichannelowy. Oznacza to, że pożyczkobiorca może podjąć pożyczkę za pomocą dowolnego kanału. Może również rozpocząć podejmowanie pożyczki w jednym kanale, a zakończyć proces w innym.

Wniosek o pożyczkę można złożyć:

  • za pośrednictwem Millenetu,
  • w aplikacji mobilnej,
  • w placówce,
  • podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem.

W tej chwili z uproszczonej drogi wnioskowania o pożyczkę mogą skorzystać wyłącznie ci klienci, którzy spełniają kilka warunków. Chodzi tu o:

  • przełączenie konta z innego banku w ramach usługi Finanse 360o w bankowości elektronicznej Banku Millennium,
  • otrzymanie przygotowanej oferty pożyczkowej, która bazuje na historii współpracy z bankiem,
  • otrzymywanie wynagrodzenia na zagregowane konto w innym banku.

Otwarta bankowość zyskuje na popularności

Zaledwie kilka miesięcy temu (w marcu) Bank Millennium za swoje usługi został wyróżniony nagrodą Celent Model Bank. Jego rozwiązania zostały uznane wspaniałym przykładem wdrażania projektów, które mogą wywierać wpływ nie tylko na wyniki biznesowe, ale także na całą branżę. To nie jedyna nagroda zdobyta ze względu na usługi otwartej bankowości Banku Millennium. Instytucja otrzymała za nie również wyróżnienie w plebiscycie magazynu Global Finance The Innovators 2021.

W ramach otwartej bankowości możliwe jest również:

  • sprawdzenie stanu konta i historii transakcji rachunków w aż dziewięciu innych bankach,
  • inicjowanie przelewów z innych kont bezpośrednio poprzez Millenet,
  • potwierdzanie tożsamości przy zakładaniu konta osobistego i rachunku firmowego.
 

Martyna Sarniak179 Posts

Redaktor serwisów Loan Magazine oraz Banking Magazine, z którymi związana jest od 2013 roku. Absolwentka kierunku publikowanie cyfrowe i sieciowe na Uniwersytecie Wrocławskim. Uważny obserwator polskiego sektora bankowego oraz całego obszaru rynku consumer finance.

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password