Klienci banków SGB nie muszą zatrzymywać się na autostradach

pobór opłat bramka na autostradzie

Klienci SGB-Banku i innych banków spółdzielczych SGB mogą od teraz automatycznie płacić za przejazdy autostradami. Wszystko dzięki wdrożeniu usługi Autopay, która została udostępniona w aplikacji mobilnej SGB Mobile.

Na Spółdzielczą Grupę Bankową (SGB) składa się SGB-Bank S.A. oraz 189 Banków Spółdzielczych. Marki wspólnie oferują liczne usługi, do których niedawno dołączyła możliwość automatycznych płatności za przejazd autostradami. Dostępna jest ona z poziomu aplikacji SGB Mobile. To bardzo funkcjonalna i intuicyjna aplikacja, która obsługuje wszystkie banki spółdzielcze zrzeszone w SGB.

SGB Mobile – jakie udogodnienia dla klientów?

SGB Mobile posiada cały szereg dodatkowych udogodnień, których próżno szukać w aplikacjach mobilnych innych banków. Swoim użytkownikom umożliwia m.in. zarejestrowanie na szczepienie przeciwko COVID-19 oraz sterowanie opłatami za usługi streamingowe platform, które zapewniają dostęp do muzyki, filmów i seriali. Aplikacja wzbogacona jest także o usługę Garmin Active, dzięki której użytkownicy Garmin Connect mają nieustanny wgląd w monitorowane dane. Na tym jednak nie kończy się szereg rozwiązań oferowanych przez SGB Mobile. Niebawem przez aplikację można będzie także podjąć kredyt online czy założyć rachunek bankowy za pomocą selfie.

Za przejazd autostradą można zapłacić… automatycznie

Już teraz 1,5 miliona klientów SGB może skorzystać z najnowszej funkcjonalności bankowości mobilnej, która ułatwi ich wakacyjne podróże. Banki spółdzielcze SGB zdecydowały się bowiem na wdrożenie Autopay – aplikacji służącej do automatycznych płatności za przejazdy autostradami.

Udostępnienie Autopay w naszej aplikacji to kolejny przykład dbania o potrzeby klientów. Chcemy, aby ich życie stało się łatwiejsze, a podróżowanie, zwłaszcza teraz, gdy tak bardzo jesteśmy spragnieni ruchu, przyjemniejsze i bezproblemowe. Działania na rzecz poprawy życia klientów to jeden z najważniejszych filarów w naszej strategii „Otwieramy przyszłość”. Zgodnie z tym hasłem i sposobem myślenia, w SGB Mobile udostępniamy możliwość bezproblemowego przejazdu autostradą chociażby na wakacje, a wkrótce będziemy oferowali kolejne, bardzo praktyczne i oczekiwane funkcjonalności.

– mówi Błażej Mika, wiceprezes zarządu SGB-Banku SA.

Aby skorzystać z Autopay, należy wcześniej aktywować usługę w aplikacji mobilnej. Konieczne jest przy tym dodanie danych pojazdu, a także wskazanie rachunku bankowego, z którego mają być pobierane wszelkie opłaty. Użytkownicy będą mieli stały dostęp do historii swoich przejazdów i faktur.

Gdy Autopay ruszył niemal dwa lata temu, pewną barierą po stronie użytkowników był wymóg pobrania aplikacji. Dziś to nie jest konieczne. Nam nie zależy bowiem na tym, żeby kierowcy koniecznie mieli naszą aplikację, ale by korzystali z Autopay. Dlatego obraliśmy kierunek integracji naszej usługi w aplikacjach bankowych, tak by użytkownicy korzystali z naszego systemu w ramach usług, które już mają w telefonie i którym ufają. Cieszy nas nawiązanie współpracy z SGB Bank, bo to oznacza, że już większość osób w Polsce, która bankuje mobilnie, ma też dostęp do Autopay

– mówi Miłosz Kurzawski, Członek Zarządu Autopay Mobility.

Wygodny sposób na uniknięcie korków

Autopay powstało w 2019 roku. Umożliwia automatyczne płatności na wielu polskich autostradach. Rozwiązanie jest dostępne na bramkach poboru opłat AmberOne Autostrady A1 między Toruniem a Gdańskiem, a także na A4 na odcinku Katowice-Kraków. W tej chwili Autopay regularnie używa już 500 tysięcy Polaków. Prawie co piąty zarejestrował się w usłudze za pomocą swojej bankowości mobilnej.

Kierowcy cenią Autopay, gdyż dzięki niemu nie muszą już więcej czekać w wielogodzinnych kolejkach przed bramkami. Wystarczy tylko zwolnić przed nimi na tyle, aby system odczytał numer tablicy rejestracyjnej i automatycznie podniósł szlaban. Nie trzeba też pamiętać o konieczności potwierdzania płatności, gdyż po wyjeździe z autostrady system sam pobiera opłatę za przejazd.

 

Martyna Sarniak179 Posts

Redaktor serwisów Loan Magazine oraz Banking Magazine, z którymi związana jest od 2013 roku. Absolwentka kierunku publikowanie cyfrowe i sieciowe na Uniwersytecie Wrocławskim. Uważny obserwator polskiego sektora bankowego oraz całego obszaru rynku consumer finance.

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password