Aion Bank – naszym celem jest oferowanie usług niedostępnych na rynku bankowym

Rozmawiamy dziś z Karolem Sadajem, Country Head Poland w Aion Bank.

Konta na abonament to nowość, bez wątpienia sprawdziły się w fitness klubach czy platformach typu Netflix. Jak będzie można w takim razie zrezygnować z takiego abonamentu? Zazwyczaj zawsze tego typu opłata kojarzy się z jakimś czasem jej trwania.

To prawda, popularność rozwiązań abonamentowych rośnie lawinowo. Łatwa rejestracja i rezygnacja są podstawą takiej partnerskiej relacji. Zamknięcie rachunku w Aion Banku jest bardzo proste, a użytkownik ma zaledwie miesięczny okres wypowiedzenia. Same usługi są nie tylko proste i intuicyjne, ale przede wszystkim dostarczają realną wartość użytkownikowi. Chcemy aby rachunki bankowe oraz powiązane z nim usługi były aktywnie używane. Dlatego naszym celem jest utrzymanie konkurencyjnych warunków rynkowych, które będziemy konsekwentnie ulepszać i rozwijać, tak aby były najlepsze na rynku.

Wydaje mi się, że podobnymi projektami były marki “Sync” czy potem “T-Mobile Bank” – dziś już nieobecne na rynku. Czym Aion Bank ma przebić tamte projekty i dlaczego to ma się udać?

Aion Bank daje dostęp do usług, których nie oferują tradycyjne banki, tj. wysoko oprocentowanych kont oszczędnościowych, platformy do globalnych inwestycji i wymiany walut po kursie międzybankowym. Tym bardziej, kiedy na rynku bankowym widzimy kolejne podwyżki opłat, np. za konto, za to oprocentowanie depozytów jest najniższe w historii, mamy wysoką inflację, a wiele produktów bankowych nadal jest dostępnych tylko stacjonarnie, w placówkach banków. Nasza oferta – w pełni cyfrowa – idzie pod prąd tym trendom. 

Rozumiem, że Aion Bank to typowy bank inwestycyjno-rozliczeniowy. Możliwości inwestycji globalnych + płatności i przelewy bez prowizyjne na całym świecie. A co z ofertą kredytową? czy Aion przewiduje tego typu rozwiązania?

Tak, oferta pożyczek gotówkowych będzie już niedługo dostępna, planujemy je wprowadzić na przełomie III i IV kwartału br. W kolejnych miesiącach planujemy rozszerzenie oferty produktów o następne, m.in. o ofertę biznesową czy ubezpieczenia samochodowe.

To samo w kontekście oferty firmowej? domyślam się, że powstanie, ale czy z myślą o rozbudowane produkty leasingowe oraz kredytowe?

Z ofertą dla firm planujemy wystartować również na przełomie III i IV kwartału. Polskim przedsiębiorcom zaoferujemy rachunek bankowy z usługami niedostępnymi w tradycyjnych bankach. Do tego jasne warunki umowy i niezmienna kwota opłaty za konto, która pomoże w dokładnym budżetowaniu wydatków. Wszystko na prostych zasadach w ramach tej jednej, miesięcznej opłaty. Żadnych dodatkowych, niespodziewanych kosztów. W ramach konta bankowego, przedsiębiorca będzie miał dostęp do przewalutowań po kursie międzybankowym, bez limitów oraz pożyczek na rozwój biznesu. Na ten moment nie planujemy oferowania leasingu.

To na koniec, czy Revolut to bezpośrednia konkurencja dla Aion Banku? 🙂 kiedy możemy spodziewać się podobnej ilości użytkowników Aiona? czy możemy tu liczyć na podanie jakiś konkretnych celów? Te na pewno były zakładane 🙂

Naszym celem jest oferowanie usług niedostępnych na rynku bankowym, nie chcemy z nikim konkurować. Myślę, że udało nam się osiągnąć ten cel startując z ofertą Aion Banku w Polsce. Nie spoczywamy na laurach i pracujemy nad rozszerzeniem zakresu usług – tak aby oferować dokładnie to, czego aktualnie poszukują użytkownicy, a czego nie mogą znaleźć na rynku. Naszym pierwszym kamieniem milowym jest pozyskanie 30 000 użytkowników do końca 2021 r. 

Dziękuję za rozmowę!

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password