Aion Bank – zdobyliśmy 10 000 klientów w pierwszym miesiącu

karol sadaj z cytatem z wywiadu

Rozmawiamy dziś z Karolem Sadajem, Country Head Poland w Aion Bank.

Aion Bank zadebiutował w Polsce na początku sierpnia. Co okazało się Waszym największym sukcesem, a gdzie widzicie pole do poprawy wyników?

Z naszej perspektywy, dużym sukcesem okazało się zdobycie 10 000 klientów w pierwszym miesiącu działalności banku. Pośród tej grupy szczególnym zainteresowaniem cieszą się wysoko oprocentowane konta oszczędnościowe. W efekcie, w tak krótkim czasie zebraliśmy ponad 500 mln PLN w depozytach. Zdobyliśmy zaufanie Polaków dzięki usługom, których nie mogą znaleźć w tradycyjnej bankowości. Są to m.in. rachunki oszczędnościowe oraz platforma do globalnych inwestycji. Konsekwentnie rozwijamy też kolejne usługi – po wprowadzeniu konkurencyjnych pożyczek gotówkowych pracujemy nad ofertą dla biznesu.

Co Was najbardziej zaskoczyło po wejściu na polski rynek?

Zaskoczyło nas ogromne zainteresowanie ofertą depozytową i inwestycyjną banku – tym bardziej biorąc pod uwagę specyfikę branży i mocno konkurencyjny rynek. Coraz większym zainteresowaniem klientów cieszy się nasza platforma Aion Globalne Inwestycje, a w szczególności portfel Nowa Rzeczywistość – skupiający się m.in. na kluczowych sektorach nowej, post-pandemicznej rzeczywistości, digitalizacji czy sztucznej inteligencji.

Ile kont osobistych otworzyli Polacy do tej pory? Jak kształtują się te wyniki w ujęciu miesięcznym, czy można zaobserwować w tym zakresie tendencję wzrostową?

W pierwszym miesiącu naszej działalności konto w Aion Banku otworzyło 10 000 Polaków. Od tego czasu obserwujemy konsekwentny wzrost tej liczby. Od tego momentu nawiązaliśmy strategiczne partnerstwa – m.in z Uber Eats – które wspierają pozyskiwanie nowych klientów.

Który plan abonamentowy zdobył najwięcej zwolenników?

Największym zainteresowaniem klientów cieszy się nasz w pełni darmowy plan Light. Jest to prawdziwe konto za 0 zł, które pozwala przetestować aplikację i zapoznać się z cyfrowymi produktami banku, w tym z wysoko oprocentowanym kontem oszczędnościowym gwarantującym 1% w PLN i 0,5% w EUR w skali roku.

Niedawno oferta Aion Banku poszerzyła się o pożyczkę gotówkową. Jak wygląda zainteresowanie Polaków tym produktem?

Pożyczki gotówkowe są dopełnieniem naszej w pełni cyfrowej oferty. Finansowanie jest dostępne na bardzo konkurencyjnych warunkach. Bez względu na to, kto aplikuje, może liczyć na stałe oprocentowanie na poziomie 6,7 proc. rocznie, bez prowizji i dodatkowych warunków. Decyzja kredytowa następuje już nawet w 30 min. Użytkownik może wnioskować o kwotę do 90 000 zł z okresem spłaty do 84 miesięcy. Cały proces – od wniosku, przez podpisanie umowy, aż po przyznanie środków – jest w 100% zdalny i dostępny online, tak jak wszystkie usługi Aion Banku.

Czy Aion Bank przewiduje jakieś promocje dla nowych klientów?

Aktualnie mamy kilka promocji, są to. m.in kody promocyjne na złożenie nowego konta. Kod BONUS30 daje możliwość zyskania 30 PLN cashbacku w planie Light lub 2 miesiące gratis w Smart lub All-Inclusive.

Aion Bank ma w swojej ofercie przewalutowania po kursie międzybankowym. Czy konsumenci przekonali się do tego rozwiązania?

Zdecydowanie tak. O popularności tego rozwiązania świadczy fakt, że klienci Aion Banku coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych podczas zakupów online w obcej walucie oraz w punktach stacjonarnych podczas wyjazdów zagranicznych. Dużym zainteresowaniem cieszy się także wypłata gotówki w bankomatach na całym świecie, również bez prowizji i dodatkowego spreadu.

Jak zapowiada się współpraca Aion Banku z Allegro Pay?

Dzięki współpracy z Allegro Pay weszliśmy w najbardziej rozwojowy sektor współczesnego handlu, jakim jest e-commerce. Korzyści z nawiązanego partnerstwa są obustronne. Aion Bank zapewnił sobie udział w najszybciej rozwijającym się sektorze polskiej gospodarki, z kolei Allegro zyska dodatkowe finansowanie planowanego rozwoju.

 

Martyna Sarniak193 Posts

Redaktor serwisów Loan Magazine oraz Banking Magazine, z którymi związana jest od 2013 roku. Absolwentka kierunku publikowanie cyfrowe i sieciowe na Uniwersytecie Wrocławskim. Uważny obserwator polskiego sektora bankowego oraz całego obszaru rynku consumer finance.

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password