Wraz z początkiem grudnia Visa ogłosiła uruchomienie usługi Crypto Advisory Practice. Nowe narzędzie przeznaczone jest dla tych klientów i partnerów marki, którzy do swoich ofert chcą wprowadzić produkty kryptowalutowe.
W obecnych czasach wiele firm działających na rynku finansowym spogląda w stronę kryptowalut. Zainteresowanie to wynika ze zmieniających się zwyczajów konsumentów. Coraz częściej deklarują oni, że chętnie zmieniliby swój główny bank na taki, który umożliwia inwestowanie w kryptowaluty.
Visa uruchamia Crypto Advisory Practice
Visa to jeden z globalnych liderów w zakresie cyfrowych płatności. Zainteresowanie tej marki kryptowalutami tylko dowodzi pozycji, którą zdobywają waluty cyfrowe na rynku finansowym. Uruchomione przez Visę narzędzie Crypto Advisory Practice to usługa przygotowana z myślą o jej klientach i partnerach, którzy chcą rozwijać swoją ofertę kryptowalutową. Usługa Crypto Advisory Practice jest dostępna w ramach Visa Consulting & Analytics.
Nowa usługa Visa została wprowadzona w odpowiednim momencie, ponieważ to właśnie teraz waluty cyfrowe zaczynają trafiać do powszechnej świadomości. Z badania przeprowadzonego przez Visa wynika, że już 94 proc. ankietowanych wie o istnieniu kryptowalut.
Kryptowaluty symbolizują zmianę technologiczną w zakresie przepływu pieniędzy i własności cyfrowej. W miarę jak konsumenci zmieniają swoje podejście do inwestowania, sposobu korzystania z usług bankowych, oraz swoje spojrzenie na przyszłość pieniądza, każda instytucja finansowa będzie potrzebowała strategii w zakresie kryptowalut
– powiedział Antony Cahill, Deputy CEO, Visa, Europe.
Zainteresowanie kryptowalutami owocuje rozwojem nowych usług
Rosnąca świadomość na temat istnienia kryptowalut to doskonała okazja do rozwijania ofert instytucji finansowych. W ten sposób mogą one przyciągnąć do siebie nowych klientów oraz zatrzymać klientów dotychczasowych. Instytucje finansowe udostępniające innowacyjne rozwiązania mogą także wzbudzić zainteresowanie sprzedawców, którzy chcą wejść na rynek NFT, oraz banków centralnych, które zajmują się kryptowalutami.
W tej chwili Visa współpracuje z ponad 60 platformami kryptowalutowymi. Dzięki temu pracownicy i konsultanci sieci Visa posiadają gruntowną wiedzę specjalistyczną na ten temat. W ten sposób mogą służyć pomocom przedstawicielom instytucji finansowych, które chcą ocenić możliwości uruchomienia nowej oferty kryptowalutowej oraz opracować kolejne strategie. Visa oferuje wsparcie także w zakresie programów pilotażowych, np. systemu nagród opartego na kryptowalutach, a także portfeli konsumenckich zintegrowanych z CBDC.
W ciągu ostatniego roku zaobserwowaliśmy faktyczną zmianę w nastawieniu naszych klientów. Przeszli od chęci bliższego przyjrzenia się kryptowalutom i eksperymentowania do budowania strategii, a także wizji rozwoju produktu
– powiedział Szymon Staśczak, dyrektor działu konsultingu i analiz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa.