Mastercard Love Index sprawdził, jak Polacy spędzą Walentynki

para z kwiatami i sercami

W ciągu ostatniej dekady wydatki na organizację Walentynek wzrosły w Polsce niemal czterokrotnie. Z badania Mastercard Love Index wynika, że nawet pandemii nie uda się pokrzyżować planów zakochanym.

W tegoroczne Walentynki większość Polaków zostanie w domach. Z najnowszego badania Mastercard Love Index wynika, że ten romantyczny wieczór zakochani spędzą przygotowując wspólny posiłek lub robiąc maraton filmowy we dwoje.

Tegoroczne badanie Mastercard Love Index jest wyjątkowe z dwóch powodów. Jednym z nich jest pandemia, która zdecydowanie wpływa na zwyczaje zakupowe i zachowania konsumentów. Z drugiej strony Mastercard Love Index w swojej najnowszej analizie porównał dane z 2011 i 2020 roku. Dzięki temu wiemy, jak zmieniały się walentynkowe trendy na przestrzeni ostatniej dekady.

Na przestrzeni ostatnich 10 lat walentynkowe wydatki Polaków wzrosły niemal czterokrotnie – aż o 388 proc. Tegoroczny Dzień Zakochanych również zamierzamy świętować hucznie, choć ze względu na pandemię pary będą musiały pozostać we własnych domach.

Z miłości do… zakupów online

Prezenty walentynkowe najchętniej kupujemy przez Internet. Liczba płatności online w okresie Dnia Zakochanych na przestrzeni ostatnich 10 lat wzrosła 17-krotnie. Także w tym roku ponad połowa respondentów zamierza kupić prezent właśnie przez sieć. Równocześnie taki sam odsetek zadeklarował, że w ramach wsparcia dla lokalnych biznesów zakupi bukiet lub inny upominek dla bliskiej osoby w okolicznym sklepie.

Do tej pory w okresie walentynkowym Polacy najchętniej zabierali swoje drugie połówki na romantyczną kolację w restauracji. Z badania Mastercard wynika, że to właśnie braku możliwości wyjścia do lokalu zakochanym brakuje najbardziej.

Brak możliwości wyjścia do restauracji nie oznacza jednak rezygnacji z Walentynek. 56 proc. respondentów potwierdziło, że planując tegoroczne obchody Dnia Zakochanych wykazało się większą niż zwykle kreatywnością.

Do najpopularniejszych prezentów wręczanych drugim połówkom nadal jednak należą kwiaty. Wydatki na ich zakup wzrosły blisko 13-krotnie w porównaniu do 2011 r. Polacy coraz częściej wręczają również biżuterię. W ciągu ostatnich 10 lat popularność podarunków w postaci wyrobów jubilerskich wzrosła o 260 proc. Nadal jednak nie zapominamy o tradycji. Niemal połowa Polaków w Dzień Zakochanych wręcza ukochanej lub ukochanemu także klasyczną kartkę okolicznościową.

Mastercard Love Index: w tym roku będzie inaczej

Tegoroczne obchody Dnia Zakochanych muszą być dostosowane do obostrzeń związanych z koronawirusem. Z tego powodu aż 45 proc. par pozostanie w domu i spędzi czas na wspólnym przygotowywaniu posiłku. 42 proc. respondentów postanowiło w Walentynki zamówić jedzenie z dostawą, a 33 proc. planuje zorganizować sobie maraton filmowy we dwoje.

Choć pandemia utrudnia ludziom spotykanie się, nie przekreśla to wcale szans na miłość. Niemal co piąty badany przyznał, że w minionym roku za pomocą Internetu udało mu się znaleźć partnera lub partnerkę. Coraz popularniejsze stają się również wirtualne randki, na których w ciągu ostatniego roku było niemal 20 proc. badanych. 22 proc. deklaruje, że założyło konto na portalu randkowym.

Co można robić w Walentynki 2021:

  • przygotowanie w domu wspólnego posiłku – 45%,
  • zamówienie jedzenia – 42%,
  • maraton filmowy we dwoje – 33%,
  • spacer po parku – 28%,
  • spacerowanie po swoim mieście – 19%,
  • organizacja pikniku pod dachem – 16%,
  • domowe spa – 15%,
  • zorganizowanie wieczoru gier – 11%,
  • zorganizowanie pikniku na świeżym powietrzu – 4%,
  • wirtualna randka – 4%.
 

Martyna Sarniak142 Posts

Redaktor serwisów Loan Magazine oraz Banking Magazine, z którymi związana jest od 2013 roku. Absolwentka kierunku publikowanie cyfrowe i sieciowe na Uniwersytecie Wrocławskim. Uważny obserwator polskiego sektora bankowego oraz całego obszaru rynku consumer finance.

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password