Bezcenne Babcie – ugotuj pyszny obiad i rozwiej samotność seniora

Bezcenne Babcie baner

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia Mastercard uruchomił kampanię pod hasłem Bezcenne Babcie. Pilotażowy program łączy pokolenia w czasie pandemii.

Wybuch pandemii całkowicie przeorganizował życie milionów osób. Niecodzienna sytuacja związana z zamrożeniem gospodarki oraz troską o własne zdrowie zmusiła ludzi do zamknięcia się w swoich domach. Odpowiedzią na ten problem jest innowacyjny projekt Mastercard o nazwie Bezcenne Babcie. Jego celem jest połączenie samotnych seniorów z młodymi ludźmi, których pandemia zmusiła do zmiany swoich nawyków.

Bezcenne Babcie podpowiedzą, jak ugotować pierogi

Zamknięte restauracje i konieczność pozostawania w domach zmusiły setki młodych Polaków do częstszego przygotowywania posiłków na własną rękę. Z tego powodu coraz częściej poszukują oni przepisów i rad dotyczących gotowania. Trend ten dostrzegła marka Mastercard, która postanowiła połączyć osoby poszukujące kulinarnych inspiracji z posiadaczkami bezcennej wiedzy z zakresu tradycyjnej polskiej kuchni. Teraz ludzie potrzebujący kuchennego wsparcia mogą w kilka minut połączyć się z którąś z zaangażowanych w akcję seniorek. Babcia podpowie, jak ugotować pyszny krupnik, ulepić pierogi czy usmażyć najlepsze placki ziemniaczane.

W dodatku w czasie rozmowy wygenerowana zostanie lista produktów niezbędnych do przygotowania wybranej potrawy, a wszystkie składniki można w prosty sposób dodać do koszyka na wirtualnej platformie zakupowej EVERLI. Dzięki temu rozwiązaniu zamówienie może trafić do realizacji, jeszcze zanim rozmowa z „bezcenną babcią” dobiegnie końca.

Wsparcie seniorów

Program Bezcenne Babcie został pilotażowo wdrożony w segmencie usług e-commerce. To odpowiedź Mastercard na zmiany zachodzące w społeczeństwie, m.in. zwiększone poczucie odosobnienia i samotności wśród seniorów. Z trudnościami mierzy się też młodsza część Polaków, która do tej pory regularnie korzystała z usług sektora gastronomicznego. Teraz, gdy jedzenie „na mieście” stało się niemożliwe, młodzi ludzie częściej przygotowują posiłki samodzielnie. Trend ten wzmacnia także rosnąca popularność pracy zdalnej.

Zbliżające się Dzień Babci i Dzień Dziadka to okazja, żeby wszystkim seniorom złożyć życzenia, docenić ich i podziękować im za ogromne doświadczenie, którym się z nami dzielą. Zawsze, ale zwłaszcza w tym trudnym czasie zadbajmy o to, żeby poczuli się potrzebni i docenieni. Jednocześnie osoby, które z jakichś względów nie mogą skorzystać z wiedzy kulinarnej swoich babć i dziadków, mają możliwość porozmawiania z ekspertkami współpracującymi z Mastercard. Może dzięki temu powstanie pyszne danie, które uświetni Dzień Babci i Dzień Dziadka? Dziś, gdy nie zawsze mamy możliwość spotkać się z naszymi bliskimi twarzą w twarz, taki kulinarny upominek, połączony z życzeniami, może być najlepszym sposobem na wyrażenie naszych uczuć

– mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.

Porozmawiaj z babcią i… zrób zakupy

Mastercard odpowiada na potrzeby starszych i młodszych, proponując rozwiązanie, które może usatysfakcjonować każdego. Łączenie seniorów z młodymi pasjonatami gotowania odbywa się na specjalnej platformie przeznaczonej do rozmowy i wymiany doświadczeń. Seniorzy chętnie dzielą się na niej swoją rozległą wiedzą na tematy kulinarne. Z kolei osoby młodsze mogą czerpać ze skarbnicy wiedzy kulinarnej, którą są „bezcenne babcie”.

Do połączenia seniorów i osób chcących skorzystać z ich doświadczenia Mastercard wykorzystał asystenta głosowego Google. Marka stworzyła proste narzędzie, które za pomocą komendy „Ok Google, porozmawiaj z tradycyjna kuchnia polska” umożliwia połączenie z jedną z zaangażowanych w projekt seniorek.

Współpraca z EVERLI, internetową platformą zakupową, umożliwia z kolei szybkie zaopatrzenie konsumenta w składniki pod wybrany przepis. W tym miejscu warto również wspomnieć, że użytkownicy platformy, którzy dokonają płatności za pomocą karty Mastercard, otrzymają atrakcyjną niespodziankę. Będzie to 50 zł rabatu oraz darmowa dostawa zamówienia.

 

Martyna Sarniak32 Posts

Redaktor serwisów Loan Magazine oraz Banking Magazine, z którymi związana jest od 2013 roku. Absolwentka kierunku publikowanie cyfrowe i sieciowe na Uniwersytecie Wrocławskim. Uważny obserwator polskiego sektora bankowego oraz całego obszaru rynku consumer finance.

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Login

Witamy! Zaloguj się na swoje konto

Zapamiętaj mnie Zgubiłeś hasło?

Lost Password