Payka pozwoli odroczyć zapłatę rachunków

dodał Martyna Sarniak
0 komentarzy
Payka laptop i ręce na klawiaturze

Payka jest systemem płatności odroczonych, który pozwala odsunąć w czasie konieczność uregulowania domowych rachunków. Z pomocą tego rozwiązania można opóźnić m.in. zapłatę rachunku za telefon komórkowy, prąd czy telewizję.

System Payka to produkt autorstwa marki Paytree. To właśnie ta firma stworzyła dedykowany proces sprzedaży oraz obsługi płatności związanych z rachunkami domowymi. Payka opiera swoją działalność na własnym systemie oceny klienta, bazującym na zaawansowanych rozwiązaniach analitycznych. Dla większego bezpieczeństwa współpracuje także z Blue Media, popularnym dostawcą narzędzi płatniczych, weryfikacyjnych i komunikacyjnych. Blue Media czuwa nad tym, aby cały proces identyfikacji klienta przebiegał sprawnie. Marka zapewnia również pomoc w ocenie scoringowej i w transferze funduszy.

Wspólnie z Paytree oferujemy klientom nową metodę płatności za rachunki. Payka to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą lub potrzebują przenieść płatność za swoje comiesięczne zobowiązania na późniejszy, bardziej dogodny dla nich czas

– mówi Przemysław Płudowski, Business Development Director w Blue Media.

Payka umożliwia odroczenie płatności za domowe rachunki. Rozwiązanie dostępne jest dla faktur i rachunków na kwotę od 100 do nawet 2000 zł. W tej chwili system Paytree został wdrożony już u pierwszych masowych wystawców faktur.

System wdrożyły:

  • innogy,
  • Netia,
  • Tauron,
  • Polsat Box (dawniej Cyfrowy Polsat),
  • Polkomtel.

Jako Paytree posiadamy kompetencje i autorski system obsługi różnorodnych produktów finansowych. Korzystamy z kilku alternatywnych form finansowania. Dzięki tym elementom możemy dostarczać różnorodne rozwiązania procesowo-produktowe dla naszych partnerów. Jednym z produktów, nad którym w ostatnim czasie intensywnie pracowaliśmy, jest Payka. W tym produkcie stawiamy na minimum formalności i szybki proces. Jest to możliwe m.in. dzięki ścisłej współpracy z Blue Media

– mówi Bartłomiej Garczyk, Prezes Zarządu Paytree.

Odroczenie rachunków – jak to działa?

Dzięki Payka konsumenci mogą odroczyć płatność rachunku za gaz, prąd, internet czy usługi innego rodzaju. Aby tego dokonać, należy wejść do eBOK-a, czyli elektronicznego biura obsługi klienta swojego dostawcy prądu/gazu/internetu itp. Alternatywnie można także kliknąć w link do płatności, który klient otrzymuje w wiadomości e-mail na temat nowego rachunku.

To właśnie w eBOK-u/bezpośrednio na stronie płatności klient może wskazać opcję „Payka – zapłać później” jako wybraną przez siebie metodę uregulowania rachunku. Wówczas pozostaje mu już tylko wypełnić krótki formularz i zalogować się do bankowości internetowej, aby potwierdzić swoje dane.

Gdy klient zostanie zweryfikowany pozytywnie, otrzyma umowę do zaakceptowania. Może tego dokonać za pomocą otrzymanego kodu SMS. Po zatwierdzeniu Payka opłaca rachunek za klienta, dzięki czemu może on zapomnieć o tej płatności na najbliższe 30 dni.

Płatność należy uregulować dopiero po 30 dniach. Można ją także rozłożyć na cztery raty. Sama usługa wiąże się z koniecznością uiszczenia drobnej opłaty. Jej całkowity koszt klient poznaje w momencie zawierania transakcji.

Płatności odroczone zyskują na popularności

Najnowsze badanie Blue Media „Finanse i zwyczaje finansowe Polaków 2021” wykazało wyraźnie, że odroczone płatności to trend zyskujący na popularności. Korzysta z nich już 5 proc. osób, które robią zakupy w Internecie. Najczęściej tego typu e-sprawunki preferują osoby młode (w wieku od 18 do 35 lat). Najrzadziej natomiast tego typu zakupy robią seniorzy (osoby po 55. roku życia). Z kolei badanie KRD wykazało, że o płatnościach odroczonych słyszała już niemal połowa Polaków (47 proc.). Co czwarta osoba w wieku od 35 do 44 lat zamierza skorzystać z tego rozwiązania.

Podobne wpisy