Tuż przed świętami Bożego Narodzenia Mastercard uruchomił kampanię pod hasłem Bezcenne Babcie. Pilotażowy program łączy pokolenia w czasie pandemii.
Wybuch pandemii całkowicie przeorganizował życie milionów osób. Niecodzienna sytuacja związana z zamrożeniem gospodarki oraz troską o własne zdrowie zmusiła ludzi do zamknięcia się w swoich domach. Odpowiedzią na ten problem jest innowacyjny projekt Mastercard o nazwie Bezcenne Babcie. Jego celem jest połączenie samotnych seniorów z młodymi ludźmi, których pandemia zmusiła do zmiany swoich nawyków.
Bezcenne Babcie podpowiedzą, jak ugotować pierogi
Zamknięte restauracje i konieczność pozostawania w domach zmusiły setki młodych Polaków do częstszego przygotowywania posiłków na własną rękę. Z tego powodu coraz częściej poszukują oni przepisów i rad dotyczących gotowania. Trend ten dostrzegła marka Mastercard, która postanowiła połączyć osoby poszukujące kulinarnych inspiracji z posiadaczkami bezcennej wiedzy z zakresu tradycyjnej polskiej kuchni. Teraz ludzie potrzebujący kuchennego wsparcia mogą w kilka minut połączyć się z którąś z zaangażowanych w akcję seniorek. Babcia podpowie, jak ugotować pyszny krupnik, ulepić pierogi czy usmażyć najlepsze placki ziemniaczane.
W dodatku w czasie rozmowy wygenerowana zostanie lista produktów niezbędnych do przygotowania wybranej potrawy, a wszystkie składniki można w prosty sposób dodać do koszyka na wirtualnej platformie zakupowej EVERLI. Dzięki temu rozwiązaniu zamówienie może trafić do realizacji, jeszcze zanim rozmowa z „bezcenną babcią” dobiegnie końca.
Wsparcie seniorów
Program Bezcenne Babcie został pilotażowo wdrożony w segmencie usług e-commerce. To odpowiedź Mastercard na zmiany zachodzące w społeczeństwie, m.in. zwiększone poczucie odosobnienia i samotności wśród seniorów. Z trudnościami mierzy się też młodsza część Polaków, która do tej pory regularnie korzystała z usług sektora gastronomicznego. Teraz, gdy jedzenie „na mieście” stało się niemożliwe, młodzi ludzie częściej przygotowują posiłki samodzielnie. Trend ten wzmacnia także rosnąca popularność pracy zdalnej.
Zbliżające się Dzień Babci i Dzień Dziadka to okazja, żeby wszystkim seniorom złożyć życzenia, docenić ich i podziękować im za ogromne doświadczenie, którym się z nami dzielą. Zawsze, ale zwłaszcza w tym trudnym czasie zadbajmy o to, żeby poczuli się potrzebni i docenieni. Jednocześnie osoby, które z jakichś względów nie mogą skorzystać z wiedzy kulinarnej swoich babć i dziadków, mają możliwość porozmawiania z ekspertkami współpracującymi z Mastercard. Może dzięki temu powstanie pyszne danie, które uświetni Dzień Babci i Dzień Dziadka? Dziś, gdy nie zawsze mamy możliwość spotkać się z naszymi bliskimi twarzą w twarz, taki kulinarny upominek, połączony z życzeniami, może być najlepszym sposobem na wyrażenie naszych uczuć
– mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.
Porozmawiaj z babcią i… zrób zakupy
Mastercard odpowiada na potrzeby starszych i młodszych, proponując rozwiązanie, które może usatysfakcjonować każdego. Łączenie seniorów z młodymi pasjonatami gotowania odbywa się na specjalnej platformie przeznaczonej do rozmowy i wymiany doświadczeń. Seniorzy chętnie dzielą się na niej swoją rozległą wiedzą na tematy kulinarne. Z kolei osoby młodsze mogą czerpać ze skarbnicy wiedzy kulinarnej, którą są „bezcenne babcie”.
Do połączenia seniorów i osób chcących skorzystać z ich doświadczenia Mastercard wykorzystał asystenta głosowego Google. Marka stworzyła proste narzędzie, które za pomocą komendy „Ok Google, porozmawiaj z tradycyjna kuchnia polska” umożliwia połączenie z jedną z zaangażowanych w projekt seniorek.
Współpraca z EVERLI, internetową platformą zakupową, umożliwia z kolei szybkie zaopatrzenie konsumenta w składniki pod wybrany przepis. W tym miejscu warto również wspomnieć, że użytkownicy platformy, którzy dokonają płatności za pomocą karty Mastercard, otrzymają atrakcyjną niespodziankę. Będzie to 50 zł rabatu oraz darmowa dostawa zamówienia.