3,6 mln transakcji o łącznej wartości ponad 540 mln zł – to bilans Black Week w Banku Millennium. Podczas tego gorącego okresu zakupowego udało się odnotować szereg rekordów transakcyjnych.
Okres promocji, zniżek i rabatów, który przypada między 22. a 29. listopada, zawsze zachęca konsumentów do częstszych zakupów, jednak 2021 r. przyniósł na tym polu prawdziwe rekordy. Klienci Banku Millennium podczas całego Black Weeku dokonali aż 3,6 mln transakcji. W trakcie święta promocji posiadacze produktów finansowych Banku Millennium za zakupy online zapłacili łącznie aż 540 mln zł.
W przypadku zakupów w internecie największą popularnością cieszą się platformy zakupowe, na których klienci mogą znaleźć większość potrzebnych im produktów. Porównując obecny rok do poprzedniego, widzimy kilkunastoprocentowy wzrost liczby wykonanych transakcji na tego typu platformach. Kolejne najważniejsze kategorie zakupowe podczas Black Week to elektronika i sklepy dystrybuujące produkty cyfrowe, np. gry komputerowe, muzykę, e-booki lub filmy. Zwłaszcza ta ostatnia grupa zyskuje ostatnio mocno na popularności. Wzrost do ubiegłego roku da się również zauważyć zakupach w sklepach z produktami AGD oraz RTV
– mówi Mariusz Gromada, Dyrektor Departamentu Customer Intelligence w Banku Millennium.
To gorący okres również dla BLIKA
Także BLIK w okresie gorących promocji cieszył się zwiększoną popularnością, a już teraz jest to najpopularniejsza metoda dokonywania płatności w sieci. Do tej pory przy użyciu BLIKA dokonano aż 19 proc. więcej transakcji niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Łączna kwota wszystkich transakcji wykonanych przy jego użyciu wzrosła z kolei o 25 proc.
Podczas samego Black Weeku liczba transakcji dokonanych BLIKIEM wzrosła natomiast aż o 120 proc. w stosunku do tygodnia wcześniejszego. Oznacza to, że BLIK został wykorzystany w co drugiej płatności. Z jego pomocą Polacy najczęściej regulowali rachunki na platformach zakupowych, które oferują zróżnicowany asortyment.
Od kilku miesięcy notujemy rekordowe wzrosty w obszarze płatności e-commerce, szczególnie jeśli chodzi o transakcje BLIKIEM. Tegoroczny Black Week pokazał, jak bardzo zmieniliśmy nasze nawyki zakupowe od początku pandemii. W ciągu ostatnich dwóch lat na rozwiązania zdalne otworzyli się klienci, którzy do tej pory sceptycznie podchodzili do innowacji w płatnościach czy zakupów online. W czasie tegorocznego Black Week aż 35% więcej klientów niż rok temu zapłaciło za zakupy w internecie BLIKIEM. Cieszy nas rosnąca popularność e-commerce, ale jednocześnie czujemy na sobie dużą odpowiedzialność. Prowadzimy wiele działań edukacyjnych, żeby nasi klienci wiedzieli też, jak płacić w internecie bezpiecznie – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.
– mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.